Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




E-mailskabeloner

0
Dette er hverken et forslag eller et spørgsmål.

Nu er det endelig blevet sådan, at man har mulighed for at opsætte forskellige skabeloner, når der afsendes salgsfakturaer; men funktionen er slet ikke gennemarbejdet, hvorfor jeg antager, at modulet er frigivet ved en fejl.

For det første kan man ikke kopiere en bestående skabelon, men må taste alt; alternativt have en skabelon åben i et andet browservindue og kopiere der fra.

For det andet kan man ikke indsætte dynamiske felter, selvom de er tilgængelige.

For det tredie virker de nye skabeloner kun ved fakturering. Hvis man vil gensende en faktura fra kundens kontokort, er vi tilbage ved det gamle system.

Men mærkeligt nok virker skabelonsystemet delvist, hvis man gensender fra Arkivet. Forstået på den måde, at det nye skærmbillede til forsendelse dukker op, MEN man kan ikke vælge en skabelon.

Vil man f.eks. fremsende bcc til flere modtagere, skal adskillelsen mellem modtagerne være en tom karakteer og ikke et semikolon, som vanligt.

Der er nok flere fejl, men dette er, hvad jeg har fundet efter at have brugt de nye muligheder.

Og undlad nu at lade programmørerne teste deres eget arbejde - overgiv det til superbrugerne, hvis det skal have nogen mening.
i Forslag » Salg af (26.5k points)

2 Svar

Hej Erik, 

I forhold til de punkter du nævner her vil jeg lige starte med understrege, at jeg kun har testet i min egen aftalen.
Hvis du oplever noget andet, så må du meget gerne tage fat i vores supportere direkte på tlf. 88 20 48 40. 

Jeg kan i min aftale godt kopiere en skabelon. Det gør du inde fra salg -> opsætning -> e-mailskabeloner -> tryk på kopier. 
Her kan du beholde opsætningen eller tilpasse den, så kan det gøre, hvorefter der afsluttes ved at trykke gem.

Hvordan sætter du de dynamiske felter ind? Det virker nemlig også på mig. Jeg trykker på dynamiskefelter -> kopier og så sætter jeg det ind i tekstfelterne. 

Du har ret i, at det ikke er muligt fra sendt menuen, hvor du gensender mails. Det er ikke en fejl, men mere endnu en forbedring af brugen med e-mailskabeloner. Det ville selvfølgelig være en ekstra god detalje at have med, men det vil være en forbedringsmulighed til fremtiden. 

Til sidst nævner du, at du kan opdele modtager præcis ligesom man plejer. Jeg ved ikke om jeg misforstår dig, men det er heller ikke fejl. Det er ligesom man altid har gjort. Jeg tror måske misforstår, så du må meget gerne uddybe den del. 

Alt i alt oplever jeg ingen fejl ud fra det du skriver her. Jeg vil dog give dig ret, at man kunne se mod forbedring af gensend. Alt det andet må vi lige dykke ned på din aftale - meget gerne over telefonen. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper.

Tak for dit svar.

Mht. kopiering af en bestående skabelon har du måske ret, men man bliver totalt forvirret over fremgangsmåden. Det er svært at forklare skriftligt, men så lad en anden bruger prøve at lave en kopi. Logikken i arbejdsgangen forvirrer.

Men så til resten:

 Indsæt et dynamisk felt, tja. Det virker. Men hvad med "træk og slip"?

At man ikke kan anvende e-skabelonerne andre steder end ved forsendelse af nye fakturaer, kreditnotaer, tilbud og ordrer ser jeg som en stor fejl, som kun giver frustrationer.

Mht. forsendelse til flere personer i de nye skabeloner har jeg flg. at sige. Jeg har hele tiden haft 2 bcc personer i det pågældende firma. Opsat under Kundeopsætning. Her har der ALTID været semikolon som adskillelse mellem modtagerne. Det virker som sagt ikke i de nye skabeloner. Her skal der bruges en tom karakter som adskillelse. Mellemrummet virker også i den gamle type af forsendelse, men efterhånden som flere tager den nye e-skabelon i brug, vil den gamle adskillelse give problemer for de brugere, der ikke er gjort opmærksomme på ændringen.

Hej Erik, 

Vi har ikke hørt problemer med logikken bag kopiering det fra andre, men jeg vil ikke afvise, at vi kan gøre det bedre. Det mener jeg jo altid vi kan. 
Du må meget gerne uddybe det her, ellers tager jeg også gerne en snak over telefonen omkring det, hvis det er nemmere. Jeg er så heldig lige at have en uges ferie fra i dag, men når jeg er tilbage, så kan vi godt tage en snak.

Dynamisk felt og "træk og slip". Det kunne man godt lave. Jeg har ikke før set det blive brugt på den måde med tekst, som et dynamisk jo egentligt bare er, men jeg skal nok være opmærksom på om det er noget jeg ser andre steder eller hører direkte fra jer brugere. 

Du nævner også det her med, at det ikke er muligt andre steder. Jeg kunne her forestille mig, at der kunne være tale om rykkere, bestillinger (m. lager) og så gensend, som du selv nævner.
Det kunne sagtens være en mulighed. For kort at forklare den måde vi har valgt at gøre det på, så kunne vi sagtens vente med at rulle emailskabeloner ud, men hvorfor skal I frarøves fra at kunne bruge det på tilbud, ordre, kreditnota og faktura allerede nu? Vi er helt enige om, at fejl ikke skal rulles ud og når der kommer fejl, så skal de selvfølgelig rettes, men jeg ser ikke, at nogen brugere står et dårligere sted i dag ved at kunne bruge på de fire nævnte. 
Vi kunne sagtens gå ind i længere snak omkring, hvordan man ser fejl, men vil holde mig til, at det bedre at kunne bruge det på fire afsendelsesmetoder end nul. 
Fordi vi ruller en ny mulighed ud, så betyder det ikke, at der er lukket for forbedringer i fremtiden. Derfor er det også rigtig fedt, at du kommer med noget feedback på baggrund af lige præcis denne her mulighed, så vi hele tiden kan vurdere, hvordan vi kan gøre det bedre - så det skal du have en tak for. 

Sidst men ikke mindst, så nævner du semikolon. Her vil jeg så omvendt give dig ret. Jeg kan godt se det har virket førhen. Det har ikke noget med emailskabelonerne at gøre. Det er relateret til den nye pop up vi har lavet, når man bogføre og sender en faktura. Det er selvfølgelig ikke lige til at gennemskue, så jeg kan godt forstå, at du relaterer det til emailskabelonerne. Det er ikke så vigtigt, hvorfor det ikke længere virker på den, men du har ret. Det har man førhen godt kunne. Hvis du sætter mellemrum nu, så er problemet løst og man får også en fejlbeskrivelse ved afsendelse. Derfor undgår man trods alt at sende ud med fejl, men det skal selvfølgelig lige rettes, så det står med mellemrum.

Hvis vi skal tage en snak, så må du meget gerne lige sige til, så tager vi den når jeg er tilbage fra ferie.
Ellers må du have en rigtig god weekend smiley
 

Hej Jesper.

God ferie. Jeg synes, at vi skal tage en snak over telefonen. Desværre er det sådan, at jeg i den nærmeste tid kun har muligheden mandag den 27. juli og derefter fra den efterfølgende mandag i august.

Hej Erik, 

Det er helt fair. Jeg fik ikke lige set dit svar før i dag, så det må blive på mandag. 
Hvis du sender en mail til info@e-conomic.dk med dit tlf.nr., og et tidspunkt på mandag d. 3, så ringer jeg til dig.

Vi snakkes ved smiley
 

Hej Erik,

Vi har en løsning som kan anvendes der hedder Ant Text og som e-conomic support også er bekendt med. wink

Se mere her: https://www.anttext.com/e-conomicmarket-anttext/ (vi har været på banen i +3 år med e-conomic)

Vi har en lang liste med dynamiske felter du kan anvende vi har kun 2 ufravillige krav:

  1. Du skal bruge Windows PC
  2. Du skal brug Microsoft Outlook
Bonus ved at bruge vores løsning er det også muligt at sende fakturaer direkte fra din
e-mail afsender og ikke post@e-conomic.com smiley
Prøv det eller giv mig et kald hvis du skal have hjælp.
/Antonio - 2113 0603

Venligste hilsner Insight Office Antonio "Outlook and Templateman" Bibovski +45 2113 0603
Forslag af (1.0k points)