Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Antal decimaler ved udregning af rabat på faktura, når %-sats bruges

0
Jeg har en kunde (butik), der via sit kassesystem kan lave faktura - og som skal udleveres til deres kunde. Deres kassesystem generer automatisk en faktura, som min kunde skal bogføre og udskrive fra e-conomic.

Problemet er bare - hvis han på sit kassesystem giver rabat på varen - så går %-satsen ind og beregner med 3 decimaler og dermed bliver fakturaen faktisk højere end, hvad han får i sin kasse. Han er sælger....ikke bogholder - og synes derfor at det er meget op af bakke at skulle ind og rette fakturaen til hver gang - når nu hans kasse sender det rigtige beløb over.....men jeres opsætning overruler det.

Forslag er - vi som den enkelte bruger kan sætte hak et sted, at rabat skal bruge 2 decimaler (uden op-/nedrunding fra 3. decimal). Og hvis nogen ønsker det skal være 3 decimaler, så kan man enten vinge fra eller til.
i Forslag » Andet af (340 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

I forhold til om der skal bruge to eller tre decimaler ved salget, så lyder det som om, at det er en rabat, der gives kassesystemet. 
Du har nemlig helt ret i, at vi beregner ud fra to decimaler og hvis kassesystemet bruger tre, så kan der opstå små differencer. 

I forhold til at sætte et flueben, hvor der kun anvendes to decimaler i kassesystemet, så er det noget kassesystemer bestemmer. Det kan sagtens være, at det er en mulighed. Jeg ved ikke lige, hvordan det fungerer.

Hvilket kassesystem anvendes der og hvordan bliver rabatten slået ind der? Jeg håber du kan svare på det, så jeg har en bedre ide om, hvad der sker hele vejen gennem smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Undskyld, jeg først svarer nu (ferie) - det er faktisk den anden vej, decimalerne er. På hans kassebon er der beregnet med 2 decimaler - men når den sender over i e-conomic og man kigger på faktura-forslaget, så er der beregnet med 3 decimaler - dvs. faktura matcher ikke kassebon.

Det er Amero, der bruges som kassesystem.

Med venlig hilsen

Tina Langfeldt

Hej igen Tina, 

Velkommen tilbage fra ferie. Jeg håber du har nydt det.

Jeg er ikke helt sikker på, hvor du ser de tre decimaler i e-conomic. Som udgangspunkt arbejder vi ud fra to decimaler.
Har du mulighed for at uddybe det? Hvor ser du det i e-conomic?
Ellers kan vi ringe sammen på mandag d. 3/8, hvis du har tid der smiley