E-conomic låser for at åbne ordre og varer

0
Dette er også et spørgsmål ud i forum, om andre oplever det samme som os:

vi oplever alt for ofte, at vi ikke kan åbne en ordre, vælge en varer, åbne modtagelser og hver gang, så lyder beskeden, at man skal slette cache, cookies og browser oplysninger. Men for nogen, så har det ingen virkning!
Men kan det virkelig passe, at man skal slette så ofte som hver dag for at kunne arbejde i e-conomic?

Vi har haft e-conomic i mange år, men det er først indenfor den sidste tid, at vi oplever dette i en sådan grad, at det påvirker vores arbejde.
i Spørgsmål » Andet af (730 points)

3 Svar

Dette oplever jeg også indimellem. Det er ofte nok for mig at logge af og på igen. Det sker som regel ved middag/eftermiddag, hvis jeg har været logget på programmet hele dagen.

Vh Helle
Spørgsmål af (4.3k points)
Hej og mange tak for dit forslag. :-)

Generelt er fejlen afhængig af browseren, cookies og cache og hvor mange der bruger systemet på den pågældende tidspunkt, hvilket er mange omkring eftermiddag, som der også bliver skrevet af Helle.

Jeg vil altid anbefale, ligesom mine kollegaer på chatten nok også har gjort, at bruge firefox eller chrome og slette alle cookies og cache for alle browserdata. Se evt. vores guide her: wiki2.e-conomic.dk/generelt/log-paa-problemer-chrome

Dertil vil jeg undersøge sagen nærmere med vores udvikling for at se om de har en mere teknisk forklaring og evt. løsning til problemet.

Jeg håber ovenstående måske kan hjælpe på det generelt og når jeg har fået et svar vil jeg også vende tilbage ift. udviklingens svar.

Venlig hilsen/Best regards

 

Tobias Pinndal

Forum Expert, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
Spørgsmål af (12.7k points)
Så har jeg en opfølgning. :-)

Som udgangspunkt burde det kun ske hvis vi f.eks. ændrer i koden, så adgang til en feature bliver cachet ved login, så vil de, der er logget ind, når vi lægger den ændring på, ikke have fået cachet den nye information, før de logger ind igen. Derfor kræver det at logge ud og ind igen, samt at slette de gamle cache, hvor den husker den gamle kode, der fejler.

I nogle perioder laver vi mange opdateringer for at rette fejl, komme med nye funktioner eller andet, og da vi for tiden opdaterer og udvikler meget på templates når man skal sende faktura og har fokus på e-faktura, så sker der rimelig mange opdateringer derinde, som gør at i kan opleve at det skal gøres flere gange i en periode. Alternativet vil være at vi ikke vil kunne komme med opdateringer hurtigt nok og at systemets hastighed vil sænkes, da vi løbende ville skulle teste for alt dette. Jeg tror derfor kun det er særligt slemt lige nu, grundet fokus på salgsflowet, og håber at det skulle blive bedre igen.

Det sker tit over eftermiddagen da vi ruller mange opdateringer ud der, men også da det er der folk arbejder og opdager fejlen (samt at man kan få fat i supporten ift. hjælp med dette), vi er klar over at man alternativt kunne rykker det til senere eller tidligere på dagen.

Hvad angår dem der gør alt det med at slette cookies og cache, logge ud og ind og det stadig ikke fungerer for, så vil jeg gerne tage et kig på det næste gang, evt. kan du også give os et kald, så vi kan se hvad årsagen til dette kan være.

Håber at det giver dig svar på dit spørgsmål og at problemet ikke fortsætter.

Venlig hilsen/Best regards

 

Tobias Pinndal

Forum Expert, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
Spørgsmål af (12.7k points)
Hej Tobias

Tak for dit svar. Jeg synes, det giver mening - ikke at jeg har meget forstand på det - men det er rart at høre, hvad årsagen i givet fald kan være. Måske kunne jeg have fundet dette et andet sted på jeres sider, men har ikke fundet det. Måske lige denne tekniske information kunne findes et fast sted, når det er påvirkninger pga. nu-og-her ændringer eks. "driftsforstyrelse" . :-)
Hej igen,

Helt enig. Jeg vil kommunikere det videre til udviklingen ift. info når der kommer mange nye opdateringer, og derudover informere internt i supporten om hvorfor det hjælper at slette cookies og cache, så de også kan kommunikere det videre. :-)

Mange tak. :-)