Fjern automatisk faktura til EAN nummer.

+3
Til vores overraskelse modtager vi pludselig elektroniske faktura i vores indbakke fra leverandører hvor vi tidligere modtog mail med faktura fra samme. Det viser sig, at economic har lavet en ændring som nu er på prøve hos udvalgte kunder. Disse kunder er ikke selv klar over faktura sendes til EAN nummer frem for email, og tilsyneladende er system ændringen således dette ikke kan vælges. Altså bliver det ikke frivilligt hvordan man sender sin faktura.

Problemet:

Vi godkender vores leverandørfaktura inden disse sendes til economic indbakken, hvorefter disse betales uden yderligere kontrol. Nu har vi så helt tilfældigt opdaget at ændringer i economic gør vores leverandørfaktura modtages direkte i indbakken uden de modtages på vores mail, eller iøvrigt modtager besked om dette. På den måde er vores godkendelse inden betaling fjernet uden economic har givet besked. Hverken til afsender eller modtager. Som jeg forstår er deres argument, at hvis man har et EAN nummer har man selv godkendt at modtage faktura på denne måde. Men sagen er, at der automatisk blev oprettet et EAN nummer af economic i forbindelse med oprettelse af indbakke mener jeg.

Løsning:

Economic fjerner den ændring, og ruller det tilbage således man ikke automatisk sender faktura til EAN nummer. Og slet ikke at economic "bag om ryggen" ændre tidligere opsætning på hvordan kunderne skal modtage faktura.

Eller at man kan slette sit EAN nummer i diverse registre så der ikke kan modtages faktura denne vej.

Eller at man skifter til et andet økonomisystem.
i Forslag » Andet af (160 points)

2 Svar

Hej og mange tak for dit input. 

Jeg er helt enig i, at man skal kunne vælge, hvordan der skal afsendes. 
Derfor er nu også mulighed for brugeren at vælge, hvem der skal have sendt EAN som standard. Det sker inde på kundens opsætning. Det er selvfølgelig stadig afsender, der skal ændre dette, men de kan på selve kunden fjerne et flueben, så der ikke sende som EAN som udgangspunkt. 

Vi må tage på vores kappe, at vi har ikke været gode nok til at vise, at der nu blev sendt som EAN. 

Hvis du har brug for, at vi tager kontakt til din leverandør, så må du sige til. Ellers skal du mange tak for dit input.
Til sidst vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at der er godkendelse inde i Smart Inbox, hvor du kan vælge, at alle e-faktura og mails sendt direkte fra leverandøren til inbox'en vil ryge gennem et godkendelsesflow.

Rigtig god dag smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
Forslag af (90.4k points)
Det er ikke den rigtige løsning. I ændre på virksomhedernes opsætning af kunder i economic uden at spørge om lov, og hvis man er utilfreds med Jeres ændring kan man sætte et flueben inde på den enkelte kunde. Så hvis vi har 100 kunder kan Vi gå igennem dem alle for at ændre Jeres automat rettelser på Vores kunder.

Det er uforskammet, at I ændre på indstillinger i Vores kunder, og så bare laver et flueben hvor man kan fortryde Jeres ændringer. Det burde være omvendt. Omvendt således at opsætning på Vores kunder er uændret, og Vi på vores kunder kan vælge et flueben hvis Vi ønsker Jeres ændring.

Det er ærgerligt når I vælger, at gennemtvinge så fundamentale ændringer på Vores kunde-opsætning. Det giver utryghed for fremtiden, og hvad bliver det næste gang tænker man. Jeg kan bare ønske, at I fremadrettet aldrig vil ændre på Vores opsætninger af kunder, leverandører, vare osv.

Øv, hvor er det en ærgerlig oplevelse i et ellers godt system.

Hej igen, 

Jeg er meget enig i, at vi ikke skal bestemme, hvordan I skal sende jeres faktura. 
Fluebenet der er kommet herinde har været i erkendelse af, at den nuværende løsning ikke var god nok. Vi er gået tilbage i tænkeboks på, hvordan vi skal arbejde med det hele. Det er muligt at fjerne hele den nye afsendelsesmetode på hele aftalen. Det kan gøres under alle indstillinger -> nye funktioner.

Den nye måde at sende faktura kommer dog også med forbedringer på andre punkter og derfor har vi givet mulighed for at fjerne det helt, men også gøre det på de enkelte kunder, hvis man ønsker nogle af de forbedringer, der er på vej. 
Jeg er rigtig ked af, at det har givet jer brugere udfordringer. Det er selvfølgelig ikke hensigten. Vi er meget opmærksomme på, hvordan det hele er forløbet og det er helt sikkert en læring vi tager med videre. At ændre i en logik skal gøres med stor varsomhed og det skal helt vises og kommunikeres, så alle parter forstår den nye ændring og de konsekvenser det har. 

Jeg sætter stor pris på din ærlighed og jeg er helt med dig. Jeg forstår godt frustrationen og du skal vide, at det er noget vi arbejder på. 

Mange taksmiley

Ja, det er godt e-conomic tænker sig om igen.

I skal absolut ikke bestemme hvordan vi sender vores faktura, og indirekte bestemmer i med Jeres ændring også hvordan vi modtager faktura fra leverandør.

STOP, jeres ændring
Forslag af (150 points)

Enigyes Vi vil gerne selv bestemme hvordan vi sender og modtager vores faktura