forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Automatisk opdatering af felter i leverandørfaktura

0
Når man opretter en leverandørfaktura får den automatisk dags dato som fakturadato.
Hermed indsættes også valutakursen for denne dag og betalingsdato beregnes efter denne dag.

Typisk er leverandørfakturaen ikke fra dags dato....
- så både valutakursen og betalingsdatoen skal rettes til manuelt.

Kan man ikke opdatere valutakursen og betalingsdatoen automatisk når man ændrer fakturadatoen ?

Jeg har hørt at noget lignende er på vej i kassekladden hvad valutakursen angår
- vil det også slå igennem på leverandørfakturaer ?

René Arpe

It-konsulent

spurgt 25 Feb, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Rene.Arpe (17,300 points)
status opdateret 20 Okt, 2015 af Lauris Sørensen

3 Svar

Bedste svar
Hej René

Som du måske kan fornemme har jeg gang i en lille oprydning i de ældre indlæg.

Dette forslag skulle dog gerne være håndteret og implementeret. Det er ihvertfald min oplevelse at både kurs og betalingsdato opdateres når jeg skifter fakturadato på en leverandørfaktura.

Lad mig høre om det stemmer overens med din oplevelse

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 20 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
valgt som bedste svar 20 Okt, 2015 af Rene.Arpe
Enig det virker :)
Perfekt!
Er ikke helt klar over hvornår dette rent faktisk trådte i kraft, men nu virker det ihverfald :)

Ha' en god dag
Mvh. Lauris
Det synes jeg giver rigtig god mening. Skal lige have tjekket af med teknikken om der ligger noget designmæssigt heri. Andre der har sammen ønske må gerne give lyd fra sig.
Vi vender tilbage.

Kim Sneum Madsen

Online regnskabsprogram

besvaret 28 Feb, 2011 Forslag af kimsneummadsen (24,020 points)
Hej René

Du har helt klar en pointe der. Ønsket er bestemt også noteret. Både betalingsbetingelse, og valutakurs (også historiske) er jo gemt i e-conomic. Vores teknikkere må jo bare se at få dem "sat i spil", så f.eks. Leverandørfaktura også automatisk tilretter forfaldsdato og kurs, afhængig af hvilken leverandørfakturadato man vælger.

Vores teknikkere kender til den manglende funktion, men på sædvanligvis kan jeg ikke sige noget om hvornår det er implementeret.

Lennart Schmidt

Online regnskabsprogram

besvaret 25 Feb, 2013 Forslag af lennartschmidt (5,580 points)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”