Som mit brugernavn antyder, så er jeg blind, og bruger derfor et såkaldt skærmlæseprogram, for at tilgå brugergrænsefladen i E-conomic. Programmet jeg benytter hedder JAWS, og kan gratis hentes og køres som demo på www.instrulog.dk. Jeg er altså afhængig af, at JAWS kan omdanne hjemmesidens kode til tale. Siden februar 2020 er den blok på forsiden, som giver en oversigt over udestående fakturaer, pludselig ikke længere tilgængelig med JAWS. Blokken står naturligvis på skærmen, men taleprogrammet kan ikke fange koden, og hopper helt hen over denne ellers virkelig værdifulde information. Jeg ved, at man hos firmaet Instrulog, som forhandler JAWS i Danmark, er meget interesserede i at indgå en dialog om, hvordan man som udvikler kan sikre fuld tilgængelighed med JAWS. Det er få grundlæggende principper som skal til, for at tilgængeligheden bliver på et meget højt niveau, og derfor bør det ikke være en økonomisk byrde, men et spørgsmål om gode vaner i kodeskrivningen, som bidrager til tilgængeligheden. Jeg mener endvidere, at det er et konkurrenceparameter for E-conomic at sikre, at produktet er tilgængeligt for alle.
Jeg bidrager gerne med yderligere info, eller med at knytte kontakt til de relevante medarbejdere hos Instrulog, såfremt E-conomic ønsker at indgå i løsningen af problemerne.