forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Faktura - henvisning til bank kontonummer

0
Til at begynde med mente jeg dette spørgsmål handler om Design og Layout - men jeg er i tvivl...

Jeg vil gerne oprette en alternativ brevskabelon således at udskrifter (primært fakturaer) der dannes på grundlag af denne skabelon har et andet kontonummer (nederst for betalingsinfo sammen med adresse m.v.).

Årsagen er, at jeg har oprettet en særskilt konto til fakturering, betaling og administration af nogle udgifter, som jeg nemlig vil hold helt adskilt fra virksomhedens almindelige drfitskonto - det har jeg aftalt med min bank som en passende løsning til netop dette behov.

Jeg mente, at kontonummeret var valgfrit tekst, som står i det underliggende brevskabelonen - derfor skabt jeg en ny brevskabelon, kopierede indstillinger fra den anden, og forsøgt at redigere disse i kopien.

Men det viser sig at skabelonen henter bankkonto nummeret fra e-conomics indstillinger - og her er der kun plads til én bankkonto.

Så hvordan løser man denne opgave? Jeg vil ikke ændre på vores standard skabeloner og fakuraer.

tak / Adrian
spurgt 22 Mar, 2012 i Spørgsmål » Fakturalayout af Adrian Redmond (590 points)
status opdateret 6 Dec, 2012 af Peter Friis

3 Svar

 
Bedste svar
Hej,

I e-conomic bruger vi det der hedder dynamiske felter. - http://wiki.e-conomic.dk/design-og-layout/dynamiske-felter De tager oplysninger, et sted fra i programmet - i dette tilfælde det du har stående i stamoplysningerne.

Dynamiske felter kan man kende ved at der er klammer omkring [bank] .

Det du skal gøre, det lyder til du har fundet det, er at går nederst i dine bankoplysninger og erstatte de dynamiske felter med rigtig tekst.

Vi har lavet et eksempel på, hvis man har en aftale med 2 firmanavne og hvordan det gøres. - http://wiki.e-conomic.dk/design-og-layout/een-aftale-flere-fakturalayout Det er samme princip, bortset fra at du skal finde bankoplysningerne.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Mar, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 6 Dec, 2012 af Peter Friis
Tak Steffan - det var nogenlunde denne fremgangsmåde jeg arbejdet mig videre til i nattens løb.

Forslag - kunne man forestille sig, at de tekst og kodefelter i layout/opsætningsvinduerne vat lidt større - eller rummede plads til større skrifttyper, så de var nemmere at læse og navigere i (uden at skulle bede browseren om at forstørre teksten). Når man ellers er vandt til at redigere i ASCII eller DOS - eller andre kodesprog såsom html, hvor man har en full-screen editor, forekommer e-conomics opsætnings tekstbokse meget lille?

Men tak for hjælpen
mvh/
Adrian
besvaret 23 Mar, 2012 Spørgsmål af Adrian Redmond (590 points)
Tja, det kunne man nok godt. Jeg ved ikke lige hvor væsentligt og relevant det er

Alternativt ville jeg smide det over i notesblok eller lign. og arbejde med det der over, og smide det tilbage igen når det var tid til det.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Mar, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”