Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udtræk af data

0
Hej alle,

Jeg sidder og prøver, at trække lidt data ud. Ved I hvilken CSV fil jeg kan trække ud, hvis den skal indeholde følgende (må gerne indeholde flere oplysninger):
- Kundenummer
- Kunde fornavn+efternavn
- Kunden adresse
- Kunde mail+telefonnummer
- Faktura + fakturadato (evt. forfaldsdato)
- Rykker + rykkerdato (evt. forfaldsdato)
- Samlet opgørelse på manglende betaling

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Nicolai Hansen
i Spørgsmål » Andet af (170 points)

1 Svar

hej Nicolai

Du kan hente Kundenr+Kundenavn+Kundeadresse+Kundemail+Kundetelefon ud i filen Kunde.csv

Den henter du fra Alle indstillinger - Ekporter data - vælg: Download lister enkeltvis - Send data - vælg listen Kunde.cvs

I samme eksport flow kan du også vælge filen Faktura.csv som indeholder Fakturadato - Fakturanr - Kundenr - Beløb - Forfaldsdato.

 

Ang. Rykkerne så kan du finde disse i Salg - Arkiv - vælg Typen Rykker

Når du har søgt dem frem så kan se Kundenr -Rykkertype -Rykkernummer- Rykkerdato - Gebyr - her kan du eksportere ved at trykke på excel ikonet og derefter omdanne til en .csv fil i excel.

 

For at få en udtræk af samlet opgørelse over manglende betaling kan du trække gå til Rapporter - Kunder - Debitorsaldoliste.

Den liste kan du også ekspottere på excel ikonet og omdanne til en .csv fil.

 

Jeg håber at disse tricks giver det ønskede resultat.

Hvad skal filerne bruges til? For hvis jeg har mere info om det kan jeg måske give flere ideer til en løsning :)
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)

Hej Tabit, 

Tak for dit svar og din tilbagemelding. Det gav mig helt sikkert noget at arbejde videre med :) 

Jeg søger dog egentligt et samlet fil udtræk med disse oplysninger:
- Kundenummer
- Kunde fornavn+efternavn
- Kunden adresse
- Kunde mail+telefonnummer
- Faktura + fakturadato (evt. forfaldsdato)
- Rykker + rykkerdato (evt. forfaldsdato)
- Samlet opgørelse på manglende betaling.

Filen skal bruges til at fremsende manglende betalinger på fakturaer til en samarbejdspartner (inkassobureau), som skal stå for inddrivelsen. Ved du om det det muligt at til- og fravælge oplysninger til et fil udtræk, så man kan "selvdanne" en fil som samlet kan inderholde ovenstående oplysninger? :) 

På forhånd tak. 

Mvh. Nicolai Hansen   

Hej igen :)

Man kan ikke selv sammensætte de filer man eksporterer fra e-conomic.

Jeg tænker dog også at der nok er en bedre løsning på din udfordring - hvilken samarbejdspartner benytter du?

For vi har adskillige samarbejdspartnere det via API kan hente alle disse informationer ud - se fx. disse løsninger i vores Market:

 

Hvis den partner du ønsker at bruge ikke findes i Market, findes de måske blandt vores øvrige partnere som du kan se her.

mvh Tabita

Hej Tabita, 

Endnu en gang tak for dit svar :) 

Inkassobureaet er desværre ikke en del af jeres market eller øvrige partnere

Ved ud om det er muligt, at trække en fil, hvor kunderne udelukket er kunder der ikke har betalt deres rykkere? Er det den liste der "Debitorsaldoliste"?  

På forhånd tak for hjælpen og rigtig god weekend :) 

Med venlig hilsen 
Nicolai Hansen 

hej igen

Man kan ikke trække en liste hvor man kun kan se dem der ikke har reageret på 3. rykker og derfor skal til inkasso - det forslag er nået helt frem til ønskebrønden som er de foreslag vi arbejder med at få gennemført - du kan se det og give det din stemme her

Kunne det ellers være en løsning at vælge en af de mange fine inkassoløsninger der allerede arbejder sammen med e-conomic? eller spørge din foretrukne partner om de i stedet kan hente data ind via API'et?

mvh Tabita

Hej igen,

Så det er slet ikke muligt, at trækker en fil ud, hvor jeg kan se hvor meget udestående jeg har liggende hos mine kunder(hvem og hvor meget der mangler at betalt)?

Mvh. Nicolai.
Hej igen

 

Jo under Rapporter - kunder - debitorsaldoliste kan du se de enkelte kunders udestående - hvis du gerne vil have det specificeret ud på faktura skal du i søgningen sætte flueben i Vis specificeret.

Når du har rapporten fremme på skærmen kan du trykke på excel ikonet for at få en fil.

mvh Tabita