forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Oversætte skabeloner til Engelsk

0
Jeg har for læng siden sat e-conomic op med dansk brevskabeloner til alle udskrifter - det er faktisk to år siden, så jeg har glemt hvordna jeg gjorde det.

Nu vil jeg gerne kopiere disse skabeloner, og lave en oversættelse/tilpasning til samme udskriftstyper på engelsk - hvor udskriftsteksterne såsom FAKTURA så kommer til at står som INVOICE o.s.v.

Jeg troede at jeg kunne lave en kopi af brevskabelonen, som er udgangspunkt for de danske udskrifter, for derefter at lave en oppi af skabelonsamlingen, som jeg kunne sprogversionere - men når jeg forsøger dette, så er skabelonerne helt tomme, når jeg går ind for at redigere i dem.

Er der nogen, der kan give mig opskriften for en løsning?

I øvrigt husker jeg fra første gang jeg lavede de danske skabeloner, at denne process er unødigt indviklet og at det tod lang tid til at tilpasse layoutet - hvorfor jeg nu helst vil undgå at skulle begynde forefra, men hellere vil oversætte en kopi af de danske skabeloner. Kan det lade sig gøre?

Det er selvfølgelig stressende, når man står lige klar til at fakturere noget på engelsk, men mangler skabelonen!

på forhånd tak / Adrian
spurgt 21 Mar, 2012 i Spørgsmål » Fakturalayout af channel6dk (2,190 points)
opdateret 6 Dec, 2012 af Peter Friis

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Adrian,

Hvis du går under fanebladet faktura og så ned under design og layout, kan du ude i højre se der er et plus. Klikker du på det, tager du en kopi af skabelon samlingen, kald den nu et navn som du kan huske. Nu vil du så kunne klikke på symbol nr. 2 ude i højre side, og se at dine skabelonsamlinger f.eks. faktura, kontoudtog, rykker mv. og du kan nu gå ind og redigere disse og ændre sproget.

Så skal du så ind og redigere elementerne på de forskellige layouts. - http://wiki.e-conomic.dk/design-og-layout/rediger-element

Som du selv skriver, så skal man holder tungen lige i munden. Derfor anbefaler jeg også altid folk når de skal lave flere ting i design og layout, og tage et online kursus i netop dette. - http://www.e-conomic.dk/support/online-kurser

Dette er ikke en udtømmende guide, da der helt sikkert vil opstå ting undervejs, som vi skal se på -> Så følger du bare på

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 22 Mar, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 6 Dec, 2012 af Peter Friis
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”