Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




EAN fakturering - øvrig reference felt

+2
Vores kunde ønsker at kunne se et specifikt nummer under "købers ordrernr." på EAN fakturaen, og det eneste sted i e-conomic hvor man kan taste dette felt er "Øvrig ref.", hvilket betyder at man skal taste det manuelt på hver enkelt faktura hver gang, man skal sende en faktura. Hvorfor ikke lave et "fast Øvrig ref" felt på kundens stamdata, under Levering, til når man har et nummer man ønsker med hver gang man fakturere. Det vil sparer en masse tid og bøvl, når man har mange kunder der har et nummer som de kræver skal stå under "købers ordrernr." - og det kommer ikke med hvis man taster det under "ID(e-faktura)" på kontaktpersonen - det er testet med support i flere omgange
i Forslag » Andet af (140 points)
status opdateret af 🔒
Ja tak! Det er virkelig underligt på en måde at man ikke kan udfylde øvrig ref under stamdata, da det er her man som regel skal skrive købers ordrenr. når man EAN fakturerer. Implementer tak.
Det er i det hele taget fuldstændig uforståeligt for mig at der ikke er et felt til købers reference/ordrenummer på fakturaer, men at man skal bruge »øvrig reference« som workaround for at få noget så universelt og essentielt med som bestillingsnummeret. Hvem sender nogensinde en ordre af sted med angivelse af ordrenummer/bestillingsnummer uden at forvente at dette nummer også angives på fakturaen man så får fra udbyderen man bestiller hos?

4 Svar

hej med dig

Tak for dit input. Jeg kan godt se det giver god mening, hvis man har en fast ordre som skal på alle fakturaer til samme kunde.

Jeg lader dit forslag ligge nogle uger, for at se hvor mange andre brugere der giver udtryk for samme ønske.

Derefter hører du fra mig igen.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
hej igen

Dit forslag om at have Øvrig Ref som et fast felt på kundens stamkort har nu ligget på forum i en månedstid uden den store feedback fra andre brugere med samme ønske, så selvom dit forslag er godt og giver mening, kan jeg ikke gå videre med det i denne omgang.

Hvert år modtager vi mellem 1000 og 1500 forslag fra brugerne. De mest populære lægges i "ønskenbrønden" og hvert kvartal finder vi ca. 25 af disse frem som puttes i en pulje til udvikling. 10-12 af dem gennemføres og resten vurderes igen om de skal tilbage i ønskebrønden eller om de kasseres pga. kompleksitet eller andre faktorer.

Hvis der dukker lignende ønsker op på forum i den kommende tid kan vi tage dit forslag op til overvejelse igen :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
hej igen

Nu er dit forslag igen bragt på banen af en anden bruger og jeg lægger det med i vores Ønskebrønd og ser om det slipper igennem det endelig nåleøje :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej igen.

På nuværende tidspunkt går vi ikke videre med forslaget om Øvrig Ref som et felt på kundens stamkort, da vi stadig ser at den information der skal i dette felt er ny fra faktura til faktura.

Om vi tager ideen op igen på et tidspunkt i fremtiden vil jeg selvfølgelig ikke udelukke, det kommer om det er et behov der vil være stigende i fremtiden :).
Forslag af 🔒 (55.9k points)