Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Procent i fordelingsnøgle m.fl.

0
Mulighed for procentindtastning i fordelingsnøgle i bogføringen

Bilagsnr. låses til regnskabsår. Man kan aldrig komme ned i bilagsnummer og
ender i 6-7 cifrede bilagsnumre (senere højere) med elektroniske bilag. Hvis
man skifter/ nedskriver bilagsnummer ved årsskifte, så overrules gamle bilag i gamle
regnskabsår…
i Forslag » Andet af (140 points)

1 Svar

hej Heidi

Hvad er det du gerne vil fordele ud for procenter i stedet for beløb? Bare for at forstå problematikken og evt komme med en løsning :)

 

Så du ønsker at du kan starte hvert år med bilagsnr 1? i stedet for år efter år at have fortløbende numre? Hvis det er korrekt forstået kan du godt det - med undtagelse af fakturanr hvor bogføringsloven kræver de er fortløbende.

For at ændre nummerserien på dine bilag går du ind i din kassekladden - på knappen Andre muligheder - vælger du Opsætning af kassekladde - her går du til Bilagsnr og skriver det næste nummer kladden skal foreslå - fx 1.

Hvis du bogfører både 2019 og samtidig 2020 kan det være en fordel at have 2 kassekladder så du kører det gamle bilagsnr i én kassekladde og de nye fra 1 i den ny kassekladde.

Lad mig høre om dette forslag løser din udfordring.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Jeg har en virksomhed, hvor mange udgifter skal deles ud på afdeling, som har følgende procentfordeling (31%, 22%, 23%, 6% og 18%). Det kunne være skønt hvis man kunne indtaste procentfordelingen, og gemme denne, og så systemet kunne udregne beløbene af sig selv. Jeg tænker der er andre virksomheder der også kører med procentfordeling?

Min chef fortæller mig, at hvis jeg starter på ny bilagsnummerserie ved årsskifte, og lægger et bilag ind på nummer 100 feks, så er det det aktuelle bilag, der ligger på alle bilagsnummer 100 i alle år også forrige og afsluttede år, så jeg har ikke turde prøve?

Se "afdelinger" var lige det kodeord jeg søgte.. for man kan godt lave en procentmæssig fordeling på afdelinger - se guiden her og lad mig høre om det tip af hjælper din udfordring.

Bilagene knytter sig til regnskabsåret, så du kan godt have bilag 100 i både 2017, 2018, 2019 og 2020.

Tag evt. kontakt til chat eller telefonsupport så vi kan teste det sammen med dig, så du føler dig tryg og ikke behøver være bange for at gøre noget forkert :)

mvh Tabita