Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart Inboks sætter momskode U25

0
Hvordan kan det være at når jeg bogfører min omsætning via Smart Inboks, at når jeg går ind igen og godkender bogføringen at så kommer der moms på alle de berørte kontier?

Der skal jo være momskoden U25 på konto 1010 som jeg har kaldt Kassesalg, men der skal jo ikke momskode på diverse betalingsmidler, som fx. konto 5820 Bank/Dankort, 5860 Kontanter, konto 5850 Betalingskort o.s.v.

Jeg har en kollega som jeg hjælper med at kontrollere det der er bogført inden hun bogfører posteringerne, og der har jeg set den tit, men har hele tiden troet at det var noget hun selv gjorde, men nu har jeg så selv opdaget at det er det ikke.

Håber det er noget I kan kikke på, så jeres bruger ikke kommer galt af sted med deres moms.

Kunne ikke finde Smart Inboks som underkategori, så håber det er Ok at jeg har sat det under

e-conomic generelt

Med venlig hilsen

Charlotte Asmussen

Mosters2go Danmark
i Spørgsmål » Andet af (300 points)

1 Svar

hej Charlotte

Hvordan opretter du posteringerne i inboxen med din omsætning? Hvilket felt udfylder du 1010 i? og hvor kigger du når der kommer moms på alle berørte konti?

Jeg har lige testet det i min egen aftale og der gør systemet det helt korrekt, så hvis jeg vælger 1010 i konto så tages U25 i feltet moms og vælger jeg banken som modkonto kommer der ikke moms på der, heller ikke når posteringen er kommet over i kassekladden.

Så jeg har brug for mere info fra dig for at kunne gennemskue problemet.

Du må meget kontakte os direkte i supporten på telefon eller chat det det sikkert er nemmere er løse ved en direkte dialog :)

Telefonsuppor er 9-15 mandag-torsdag 9-14 fredag og chat 9-20 mandag-onsdag 9-22 torsdag 9-15:30 fredag.
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)