Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Datobegræns en kladde

0

Hej e-conomic.

Måske andre kender til dette, at man sidder her først på nyt år, og bogfører noget med dato i forrige år. Så går man ud af kladden af en eller anden grund, og kommer senere ind og bogfører videre. Og så vælger e-conomic automatisk indeværende år, i datoen. Og pludselig har man bogført 20 bilag i december 2020 i stedet for december 2019.blush

Jeg opretter derfor ofte en ny kladde til det nye år, for at minde mig selv om, når jeg går ind i den, at nu er det enten gammelt eller nyt år. Alligevel, går det galt ind i mellem.frown

Hvis man nu kunne begrænse datoen i en kladde. Som man kan med bilagsnumre. 

F.eks. I en kladde - 'Andre muligheder'/'Opsætning af kassekladde'/Bilagsnumre - ændrede den til Bilagsnumre og dato - og her havde et felt der hed 'Fra dato' og et der hed 'Til dato' - så kunne man låse kladden til at man ikke måtte bogføre f.eks. senere end 31.12.19. Og i en anden kladde sikre, at man ikke bogført før 01.01.20.

Var det ikke nemt wink

Venlig hilsen

Hanna Lund

i Forslag » Andet af (920 points)

1 Svar

Hej Hanna

Tak for dit feedback og jo jeg er sikker på at der er mange andre der har den samme udfordring som dig.

Jeg lader dit forslag ligge nogle uger for at se hvor stor tilslutningen er for dit forslag.

Den anbefaling vi plejer at komme med ved årsskifte er at gå ind i Regnskabsår - find det nye år (fx 2020) klik på ikonet Perioder og der sætte flueben i sidste halve år eller alle måneder undtagen januar, så man ikke kan bogføre i dem før man fjerner fluebenet igen. Så kommer man ikke til at bogføre noget i forkert år ved et uheld.

Det trick kan du benytte dig af indtil vi ser om dit forslag trækker så mange stemmer hjem, at vi kan afsætte ressourcer til at gennemføre det :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabitha

Tak for svar!

Ja, det fif kender jeg godt, og bruger også allerede. Men... så skal man f.eks. lige periodisere og har pludselig brug for at bogføre i f.eks. oktober 2020. Har lige mødt det for 10 minutter siden, og måtte så ud og fjerne mine flueben.

Men - det går jo også ;-)

Hilsen Hanna
hej igen

Jeg håber du kan bruge den ide jeg delte, for jeg har kigget på dit forslag igen og kan se at selvom det har ligget i en måned så er der ingen andre brugere der har givet udtryk for samme behov/ønske, så jeg går ikke videre med dit forslag i denne omgang.

Jeg håber du har lyst til at dele dine ideer med os en anden gang.

mvh Tabita