Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smartinbox bogføring af E-faktura

0
Hej

Jeg ar lige et par foreslag til forbedringer:

1. Sortering af bilag i Inboxen når man vil bogfører.

Her ville det være rart hvis man fik muligheden tilbage selv at vælge om man vil have de ældste bilag først eller de nyeste bilag først. Lige PT. får man de nyeste først hvad i mit tilfælle ALDRIG vil være den jeg ville bogføre efter.

 

2. Når man så har valgt et bilag man vil bogfører kan man ikke søge en konto frem via tekst i feltet, som det er muligt i kassekladden under fanen Regnskab.

Var det en mullighed at få denne funktion tilbage igen den er meget savner og gør også at MUSSEN bliver en nødvendighed igen hvis funktionen ikke vender retur!!!

 

3. Dato når man bogføre finansbbilag i Inboxen. Jeg har oplevet problemer når jeg bogføre her ved årsskiftet at jeg ikke husker det er 2019 jeg er ved at bogføre i.

Hvis I her kigger på hvordan det virker i Kassekladden under fanen Regnskab ville det være rart hvis den bevare denne funktion med huske årstal.

Denne funktion vil jeg meget gerne have retur igen.

Hvis dette mod forventning ikke er muligt er det MEGET vigtigt at få løst problemet med at E-faktura ikke visses som et bilag i bogføringsvinduet i kassekladden under fanen Regnskab.

Når du her vælger Ny postering fra indscannet bliver E-fakturaerne ikke vist. Det ville lette arbejdet en del hvis bare den E-conomic generede billedfil vil blive vist for det den gør nu med at visse billedet som om der ingen bilag er kan umuligt være det der er tiltænkt.

For som bogholder kan det være svært at bogføre noget du ikke kan se.

 

Håber dette er noget i vil tage til kraftig overvejelse da de ellers vil gøre arbejdsgangen for mig ekstremt besværligt. Jeg er ellers normalt STOR foretaler for E-conomic men dette gør det ikke lettere for bogholderen snare mere besværligt når man ikke laver løbende bogføring.

Det skal lige siges jeg sidder ved et Revisions selskab og derfor er det kun denne type bogføring jeg sidder med. og vil aldrig være løbende/daglig bogføring.

 

Mange håbefulde hilsner

Malene Hansen
i Forslag » Andet af (340 points)

1 Svar

hej Malene

Først og fremmest er det dejligt at høre at du generelt er glad for e-conomic og at du har taget imod Smart inbox med gå på mod og har kastet dig ud i det, det skal du roses for.

Vi ved det er et stort ønske fra mange brugere at kunne sortere og bogføre i brugervalgt rækkefølge, så det er højt prioriteret at finde en løsning på det :)

At du ikke kan søge konto frem på navn lyder mærkelig for det kan man generelt godt. Hvilken browser arbejder du i? Kontakt os gerne direkte på telefon eller chat så vi kan komme med ind og teste på din aftale så vi kan finde en årsag til at du ikke kan søge kontoen frem ved fx at skrive "bank" i feltet.

Jeg er lidt i tvivl om det du mener med datoen når du bogfører i gammelt år, for som udgangspunkt aflæser smart inbox datoen fra bilaget og benytter den, så kommer du helt uden om at huske om det skal være i 2019 eller 2020. Selvfølgelig kan der være nogle få gange hvor man selv skal taste datoen. Du må meget gerne uddybe hvornår du har behov for at datoen husker den seneste tastede dato, så jeg har lidt mere at gå ud fra :)

Ang. visning af e-fakturaer i kassekladden så er det nu muligt at få dem vist med mouse-over, andre ændringer har vi ikke planlagt, da det er meningen af e-fakturaerne skal bogføre fra inboxen.

Jeg ser frem til at høre fra dig igen, så jeg kan få de sidste detaljer med og høre om du har fået fixet problemet med at du ikke kan søge konto frem på navn :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)

Hej Tabita

Det lyder dejligt at i arbejder meget stærkt på at finde en løsning på dato sorteringen. laugh Det vil jeg glæde mig til.

Jeg har ikke oplevet at den har læst datoen korrekt endnu da jeg skulle bogføre bilag der var modtaget med dato i 2019 og betalt i 2019. den foreslog selv en 2020 dato. så jeg kan ikke nikke genkendene til at den genkender dato på bilaget.

Vedr. fremsøgning af konti er det ikke muligt at søge overskrifter frem for at finde korrekt kontogruppe. Jeg kan godt søge tekst ellers bare ikke brugbart i mit til fælle. (Bruge Crome browser)

Min kontoplan har jeg separat opgørelse over hvert feriehus drift som jeg skal have jf. lovgivningen for feriefonde. Derfor har jeg et behov for at kunne søge overskrifter da jeg i denne har husets navn og adresse stående for ikke at skulle kopier det på hver enkel konto pr. hus. (Det bliver mange hvis det skal gøres på 17 huse x 20 konti).

Det er korrekt at når du skal vælge bilag at jeg der kan se det e-fakturaen, men når jeg så har valgt den og vil bogføre kan jeg ikke se den, her får jeg til gengæld et "plankt vindue" som om der ingen bilag er vedhæftet, men når jeg så taster den helt igennem og kigger i kassekladden vises den fil som fra E-conomics side er genereret.

Hvorfor kan jeg ikke få den og se mens jeg bogføre også?? Når det alligevel bliver mit bilag efterfølgende?

Jeg bogføre i kassekladden fordi jeg bogføre KUN finansbilag på min kunde her grundet enkeltheden i forhold til feriefonds lovgivningen. Og jeg her har mulighed for at søge overskrifterne frem.

Jeg benytter IKKE Inboxen da jeg ikke kan søge overskrifter frem uden at bruge den forhatte MUS + jeg skal ændre alle modtagne bilag til finans samt den ikke genkender den rigtige dato.

Kontering vil den aldrig kunne allevel da jeg modtager op mod 12 afregninger fra samme firma som jeg skal bogføre på 12 forskellige konti. Derfor vil den aldrig blive mere effektiv end manuel bogføring i mit til fælle. 

Men kan godt se fidusen i det far almindelige virksomheder med kreditorstyring mm at det vil blive lettere med tiden med Inboxen.

Den kommer bare ikke til at fungere for mig.

Hilsen Malene

Hej Malene

Først den virkelig gode nyhed.

Nu kan du sortere inboxen efter dato, så du har ældste dato øverst og når du så klikker ind på det bilag, så fortsætter bilagene i den rækkefølge.

Næste skridt er at man kan sortere helt i egen ønskede rækkefølge, der er vi ikke nået helt til endnu :)

Tak for forklaring på hvorfor du har brug for at søge overskrifterne frem. Jeg kan godt se der er forskel på hvad du kan vælge i inbox og i kassekladden. Det du kan gøre er at tabbe videre til næste felt for at søge i kontoplanen - her kan du se overskrifterne.

Det vil forhåbentlig snart blive muligt at gå fra søgefeltet og ned i kontooversigten med pil ned - lige nu skal man tabbe en del gange først :) #workinprogress :)

Ang. bogføring af EAN fakturaer i kassekladden, så vil jeg gerne have adgang til din aftale og teste det, for de EAN fakturaer jeg har modtaget i min aftale kan jeg godt se når jeg vælger dem i min kassekladden. Jeg er at træffe i chatsupporten i eftermiddag 12:30-15:30 og hele næste uge undtagen onsdag. Du må meget gerne komme på chat og spørge efter mig.

Så kan vi også kigge på det med at den aldrig aflæser datoen korrekt, det har jeg sjældent oplevet, så det vil jeg meget gerne undersøg nærmere, hvis du kommer på chatten :)

Så kan vi også se på hvordan du bedst bogfører kun på finansbilag.

mvh Tabita