Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ændring af bogført bilag

+20
Jeg har arbejdet lidt i Uniconta og oplevede der en rigtig god funktion.

I lighed med e-conomcs "Vend" og "TIlbagefør" er der nogle muligheder for at rette i bogføringen.

Der er mulighed for at rette konto, dimension, tekst, dato eller helt slette bilaget.

Der føres en log over de foretagne rettelser, så man kan altid se hvad der er rettet, af hvem og hvornår.

Det er en rigtig god funktion og noget af det jeg savner.

Venlig hilsen

Søen
i Forslag » Andet af (460 points)
Ja, det ville være rigtig rart at kunne rette på denne måde, så man ikke skal sende et kontoudtog, hvor bogføringsfejl fremgår.

Så ja tak :-)
Rediger og slet - Som bliver logget i en fil, men som kan frasorteres når det giver mening, KÆMPE JA TAK.

3 Svar

Hej og tak for dit indlæg

At rette i noget som allerede er bogført, er ikke noget vi har planer om at indføre, da vi i e-conomic følger bogførings loven. Et bilag kan altid tilbageføres, som du selv nævner, men selve posteringen vil stadig ligge der og ikke blive slettet. Dog er det med at rette i teksten i et bogført bilag noget vi kunne overveje, da det som sådan ikke er en regnskabsmæssig rettelse af et bogført bilag

Håber det giver mening, ellers hører jeg gerne fra dig igen

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Ville være en rigtig dejlig ting, at kunne rette i teksten.

Det Uniconta gør, er at markere den oprindelige fejlbehæftede post med "omposteret", og rettelsen med "rettelse". Ved udskrift af kontokort m.m. undlader den posterne med "omposteret" og "rettelse", og det giver jo stadig den rigtige sum. Man KAN vælge at medtage alle rettelser - men det er da bestemt rarest ikke at se dem - de er jo netop rettet.
Rettelserne vil ikke blive slettet men ligge som underliggende posteringer, der altid kan findes frem,

Man kan så sørge for at de ikke kommer med på udskrifter f.eks. kontoudtog til kunder.

Det er en super nem måde at rette fejl. F.eks. rette en afdeling uden manuelt at skulle tilbageføre og bogføre på ny.

Så der er altså ikke tale om at man ikke overholder lovgivningen. I øvrigt vil ændring af afdeling vel heller ikke stride mod bogføringsloven?
Hej igen

OK, jeg vil gerne lade dit forslag stå åbent en måneds tid, for lige at se de andre kunders kommentarer/ønsker om dette

Rigtig god påske til dig
Hej

Jeg kan se at det allerede er nævnt i tråden, at man fortsat overholder bogføringsloven, hvis systemet gemmer alle "slettet/rettet" poster. Jeg er helt enig i dette, og det er allerede muligt i andre regnskabsprogrammer :)

Derudover ville det klart være med til at skabe bedre gennemsigtighed af virksomhedernes regnskab/leverandør oversigt mv., at man ikke skal inkludere/og dermed gennemskue alle de forkerte bogføringer først.

Time is money, og lad os endelig ikke bruge mere tid end nødvendigt på noget som kan gøres smartere :)
Hej igen

Jeg kan se der er kommet kommentarer fra andre kunder på dit indlæg, så jeg har sat det til overvejelse nu.

Kan dog ikke umiddelbart komme med en tidshorisont. Vi får rigtig mange gode forslag fra vores kunder og prioriterer dem som kommer flest kunder til gode

Rigtig god forlænget weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Dejligt :-)

Så ender det med at vores bogholder ikke behøver at savne Uniconta :-)
Hej igen

Jeg kan fortælle at det med at ændre tekst på en allerede bogført postering er nu muligt.

Det med at ændre afdeling på en allerede bogført postering er noget vi har med på listen til næste gang

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Det er rigtig dejligt.

Hvad med de øvrige muligheder for rettelser som nævnes ovenfor, så de bare ligger som underliggende poster og kan fravælges på kontoudskrifter? Det er ikke noget der strider mod bogføringsloven og er standard i andre systemer?
Jeg håber I vil overveje de andre ting også. Ved at kunne "slette" et bilag vil det lette arbejdet omkring store bilag med 100+ posteringslinjer. Pt sidder jeg i et problem som kræver flere timer at eftersøge fordi der blandt en af de +100 linjer er en fejl på valuta, som ikke rettes, når jeg tilbagefører. Og når man tilbagefører fordobles linjerne jo bare....