forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bilag til faktura

+1
Hej e-conomic

Jeg har ofte brug for at tilknytte et bilag til en allerede bogført salgsfaktura. Men det kan man bare ikke.

Er det noget i kunne tænke Jer, at arbejde videre med.

mvh
Finn
e-consultic.dk
spurgt 28 Jan i Forslag » e-conomic generelt af e-consultic (8,240 points)

1 Svar

hej Finn

Umiddelbart er det ikke noget vi har planer om at ændre, da den faktura der ligger i arkivet skal afspejle den som kunden har modtaget, så der efterfølgende ikke kan drages tvivl om hvad der er sendt til kunden.

Hvis du gerne vil omgås dette kan du kreditere fakturaen og knytte bilaget til den nye faktura du bogfører -evt . uden at sende den til kunden.

Jeg vil dog gerne høre dine argumenter for at ændre denne proces, måske har du nogle overbevisende pointer som kan få os til at genoverveje vores standpunkt.

Venlig hilsen/Best regards

 

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 11 Feb Forslag af Tabita TopGun (13,730 points)
Hej Tabita TopGun

Vi sælger ofte dyre og sjældne varer til kunder både i Fjernøsten og EU. Derfor vil vi gerne have betaling for varerne, før vi sender dem.
Så først fakturerer vi, sender faktura og afventer en bankoverførsel.
Med sådan et salg følger feks VIES dokumentation, e-Export-, ESCM-, transportdokumenter mv., som først er tilgængelige efter faktureringen. Altså dokumenter der lige netop hører til den allerede sendte og bogførte faktura. Det er nemt, handy og professionelt, når SKAT kommer på besøg, at alle dokumenter er samlet et sted.

Ved fakturering i projektmodulet gælder samme. Feks tegninger,  godkendelser, billeddokumentation fra tredjepart, som ikke er tilgængelig på faktureringstidspunktet osv.

Det er sådan noget, der sker ude i det virkelige liv.

Så vi behøver ikke kreditere og fakturere igen, men kan blot genfremsende fakturaen, hvis det skulle blive nødvendigt. Så bevarer vi et pænt og overskueligt kundekontokort.

mvh
Finn
e-consultic.dk
hej igen

Tak fordi du ville give mig indblik i din arbejdsproces.

Jeg lader forslaget ligger nogle uger så vi kan danne os et overblik over hvor mange brugere der har samme behov som dig, og så vender jeg tilbage.

mvh Tabita
Hej Tabita

Problemet er nu, at forslaget er kommet så langt ned på listen, at det forsvinder ud i intetheden.
Et forslag, der er kommenteret eller besvaret, burde nu ligge øverst på forummet, så alle deltagere igen kan se refleksionerne.

Mvh
Finn
e-consultic.dk
På forum forsiden vises de indlæg der senest har fået en besvarelse, så dit forslag er ikke forsvundet helt ud i intetheden :)
overvejes× 107
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”