Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Leverandørfaktura fordelt på lager og finans direkte

0
Hej E-Conomics

jeg har behov for at kunne oprette en leverandørfaktura, hvor nogle varer skal bogføres på lager som varer til videresalg med lagertræk. Desuden har jeg behov for på samme leverandørfaktura at kunne bogføre køb af en vare fra denne leverandør, men som enten er varer til min butik (fx. inventar), det kan også være vareprøver, tests mv. Denne vare vil jeg gerne kunne oprette som en vare som kan bogføres sammen med de øvrige varer, og forskellen er så blot at denne vare ikke går på lager, men ryger direkte i finans som en omkostning. enten en småanskaffelse, en vareprøve eller hvad det nu måtte være. Således jeg ikke skal ind to steder og bogføre en faktura fra min leverandør.

 

Camilla
i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit indlæg

Udfordringen med dette er, at de varer som ikke har lagertræk kan ikke vises under Lagerfanen og kan derfor ikke vælges når man laver en vareleverandørfaktura.

Vi har haft dette oppe med vores udviklere på et tidspunkt tidligere og det var ikke bare ligetil at ændre dette.

Jeg vil dog lige lade dit indlæg stå åbent her i en måneds tid for at se andre kunders kommentarer til dette før vi tager stilling

Rigtig god dag til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan

mange tak for svar. :) Det var ærgerligt. Jeg er vant til at sidde med andre økonomisystemer hvor dette er muligt, og det er en fantastisk funktion.

jeg tænkte bare at en vare som var defineret til at skulle kunne udgiftsføres direkte i finans via leverandørfaktura var nemt at lave. Nu er jeg ikke teknisk anlagt, så kompleksiteten i at lave dette kender jeg ikke. :) Den skal ikke fremgå når man trækker lagerlister på nogen måde, og derfor er denne egentlig helt adskilt fra lager. Så er man fri for at bogføre en faktura på to forskellige måder og man har samtidig kun en post på sin kreditor til betaling som stemmer til fakturaen. :)

Jeg håber det engang bliver en mulighed, og overlever indtil da uden ;)

 

tak.