Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indlæsning af leverandørfaktura i smartbox via pdf med variable bogføringstekst

0
Kære E-conomic,

Vi modtager hver måned 200+ fakturaer i pdf fra en tysk leverandør (ean/fil levering ej muligt), der skal bogføres via pdf.

Vi er en webshop - og vi bestiller varen og fakturaen er udstedt til os - men leveres til kunden.

Det ville være en dejlig ting, hvis vi kunne vælge dynamiske felter der skal bruges i bogføringsteksten, sådan at vi automatisk kan vælge feltet der indeholder kundehavnet, fremfor at vi manuelt skal tilføje dette på hver faktura, det virker ikke særlig "smart"inbox agtigt at vi som professionel bruger skal tvinges til at have så meget manuelt arbejde og vi ikke kan få nogle valgmuligheder, som gør vores arbejdegange nemmere, samt retfærdiggøre de stigende priser til jer.

Jeg kan forstå at der findes en række eksterne løsninger som kan integrere retur til e-conomic, det virker bare absurd at jeg tvinges til en ekstern leverandør for noget så simpelt, når vi også har "smart"inbox.

Vi vil være taknemmelige for enhverv forbedring, som kan reducere manuelle arbejde med bogføringen af disse pdf.

På forhånd tak, for at se nærmere på ovenstående.
i Forslag » Andet af (320 points)

1 Svar

hej CLR

Tak for dit feedback.

De fakturaer du modtager fra din Leverandør i Tyskland hvordan bogfører du dem? Som finansbilag eller leverandørfakturaer?

Under alle omstændigheder vil det være bedst som leverandørfakturaer da du så får de rigtige oplysninger ind på dine momsopgørelsen (Rubrik A). Derudover får du den gevinst at du kan sætte en bogføringstekst på Leverandøren, så hver gang du vælger denne leverandør så kommer der automatisk den ønskede bogføringstekst på.

Dette udfylder du i Regnskab - søgning og lister - leverandører - rediger din tyske leverandør - udfyldfeltet Automatisk tekst.

Denne tekst hentes så ind på bilaget i din inbox.

Men hvis sagen er den at du skal have forskellige tekster på alle dine køb skal det skrives ind manuelt.

Du foreslår Dynamiskefelter med fx. kundenavn.. hvor har du kundens navn henne som systemet så kal kunne hente? jeg kan ikke lige se det for mig, kan du uddybe?
Forslag af 🔒 (55.9k points)