forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bogføringsrækkefølgen via Smartinbox/inbox

+1
Nu er det første gang jeg bogfører fakturaer i dag via SmartInbox og jeg undrer mig over, når man bogfører, at systemet bakker, i stedet for at gå fremad i bilagsrækken.

Jeg kan komme over "problemet" ved at trykke pil til venstre, men fremad vil give mere mening, eller det noget som kan ændres i indstillinger?
spurgt 14 Jan i Spørgsmål » Indscanning af KirstenVR (490 points)

2 Svar

Hej Kirsten og mange tak for din feedback, 

Som jeg forstår dig, så går du ind på det ældste bilag og overfører det til kassekladden. 
Herefter ryger du tilbage i menuen af alle bilag i stedet for at komme videre til det næste. Er det rigtigt forstået? smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 16 Jan Spørgsmål af Jesper Mieritz (89,570 points)
Hej igen,

Jeg står på den øverste linie, som ja - er det ældste bilag og når jeg har oprettet posteringen på den jeg er ved, hopper den tilbage (hvis der er lidt ældre bilag, som ligger og venter på at blive hævet eller andet), i stedet for at hoppe frem.

Jeg ser også nu lige, på en anden kunde, at når jeg bogfører bilagene direkte i kladden fra indscanning, så er rækkefølgen vendt om, så jeg får de nyeste bilag først og de ældste til sidst.

Iflg. bogføringsloven, skal man følge en nogenlunde datoorden i fremadgående rækkefølge og det bliver meget besværligt, da man så skal vælge ét bilag ad gangen fra bunden af...?

Ser frem til at dette bliver løst.

Mvh & pft & god weekend

Kirsten
besvaret 17 Jan Spørgsmål af KirstenVR (490 points)

Hej Kirsten og tak for at følge op. 

Vi er i gang med at undersøge og vurdere, hvordan vi kan optimere de arbejdsgange, der indgår i håndteringen af bilag. Dit input er meget relevant og det giver god mening. 

Vi har endnu ikke noget konkret klar endnu, men du skal vide vi kigge lige præcis på det du nævner her, så mange tak for det. 

Rigtig god weekend smiley

Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”