Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lwettere fakturering og bogføring

0
Det vil være en stor lettelse, hvis Economics giver mulighed for at anvende en genvejstast til prisopdatering, når man er i gang med at lave en faktura. Det er besværligt at skulle ud af fakturaen og ind i Varer hver gang en vare er steget. Denne funktion havde jeg meget gavn af førhen, da jeg brugte C5

Det ville også være en stor lettelse, hvis det blev muligt at fastfryse bilagsnummeret, når man laver den månedlige kassekladde i Regnskab, da det typisk er bankens kontoudtognummer, der bruges oftest

Mvh Erik Hoffmann
i Forslag » Andet af (140 points)

1 Svar

Hej Erik og tak for forslagene,

Bare så jeg er helt sikker på de to forslag.
Det første går på, at du er i gang med at lave en faktura, hvor du vælger en vare. Du opdager, at prisen på denne vare skal opdateres. Ikke bare lige på denne faktura, men helt generelt.
Derfor går du tilbage på varen under salg -> varer -> rediger varen -> ændrer prisen. 
Nu er varens faste pris ændret. Den mulighed ønsker du allerede inde under faktura, så du får en genvej til stamoplysninger på selve varen. Er det rigtigt forstået?

I forhold til nummer to, så vil et bilag fastholdes så længe det ikke stemmer. Ellers vil jeg prøve at udfordre din arbejdsgang lidt. 
Du siger her, at det er bankens kontoudtogs nummer, som bliver anvendt i valg af bilagsnummer. For det første så vil jeg, hvorfor gør du det?

For det andet, hvis du bogfører ud fra banken, har du så kigget mod bankafstemningen, som også findes under regnskab? Her kan du vælge at bogføre alle transaktioner fra banken på samme bilagsnummer uden at taste det en eneste gang. Du slipper endda også for at taste beløb, dato og modkonto, da det er givet ud fra banken. Jeg vil meget gerne uddybe det nærmere, hvis du er interesseret. 
Hvis det skal være endnu mere smart, så kan du flere ting, der kan hjælpe dig i bogføringen, men vil jeg lade hænge lidt i luften, så jeg er sikker på, at vi får styr på det grundlæggende først. Jeg vil dog meget gerne sørge for, at du får præsenteret alle mulighederne, da jeg tror du kan få ret meget potentiale ud af at bruge bankafstemningen. 

Jeg ser frem til at høre fra dig. Spørg meget gerne, hvis der er noget du er i tvivl om. Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)