Hej Jesper
Tak for svar :)
Hvis jeg sætter kryds i ordre på en kontaktperson, så vil denne kontaktperson da få kopi af ALLE ordrer der sendes til kunden ... også dem andre kontaktpersoner opretter.Er det ikke sandt?.
Sidst jeg testede "send altid til kundens e-mail" betød det at alt både tilbud, ordrer, fakturaer m.m. blev sendt til den adresse der er anført under kunden i "fakturamail", og det må slet ikke ske, kun den pågældende kontaktperson på en ordre skal have tilbud og ordre, ikke andre.
... eller måske jeg har misforstået helt og holdent?
Et eksempel på mit tilbagevendende problem er:
Person 1 skal have en ordre (nr 101)
Person 2 skal have en ordre (nr. 102)
Person 3 skal have en ordre (nr. 103)
Faktura fra ordre 101, 102 og 103 skal KUN sendes til mail xx@xxxx.xx. Ingen andre skal have faktura tilsendt.
Hvis I under fanebladet "e-mail" på kundeopsætningen lavede et tjek felt, som gjorde at de indtastede E-mail til fakturaer, ordrer, tilbud, rykkere og kontoudtog overrulede kontaktpersoner, så ville vores problem være løst....Som det er i dag fungerer disse mails IKKE, hvis der på en ordre er valgt en kontaktperson med mail. Så overruler kontaktpersonen det der er opsat på kundens faneblad. Det mange af vores kunder mangler er en fakturamail der overruler kontaktpersoner. En enkelt fakturamail til deres bogholderi.
Man kunne med fordel lave et tjekfelt udfor hver enkelt opsætning under fanebladet "E-mail" på kunden .. altså udfor "E-mail til fakturaer", udfor "E-mail til ordrer", udfor "E-mail til tilbud" osv, et tjekfelt der betyder at man tilvælger at den e-mail der er oprettet under "E-mail" på kundens fane overruler kontaktpersoner.
Venlig hilsen
Anita, Subcolor