Der skrives om og afholdes seminarer i bl.a. implementering af Leverandørservice. En service, som skal animere kunderne til at indgå en aftale om, at deres leverandør kan trække en udstedt faktura på forfaldsdatoen på kundens bankkonto.
Derudover nævnes en lang række af fordele, som gør bogføringen lettere. Men det er jo alt sammen funktioner, der allerede findes i e-conomic, og de giver derfor ikke yderligere fordele ved indførelse af Leverandørservice.
Mine spørgsmål er:
Hvordan er erfaringerne med implementeringen af Leverandørservice; Er det omkostningerne værd, hvis man f.eks. kun har 75 kunder. Kan man selv styre det daglige arbejde hele vejen igennem, eller er man afhængig af eksterne konsulenter / Apps udover aftalerne med e-conomic og Nets?
Alene de faste udgifter til Nets tilsiger vel en vis kundevolumen, og hvor stor en andel af kundemassen vil gå med i en aftale?
Der er virksomheder, der truer med faktureringsgebyrer, hvis kunderne ikke vil gå med til en Leverandørserviceaftale - men virker sådan en trussel?
Man er også nødt til at se på udgifterne i forhold til de rykkerudgifter, man har i dag. Kan det betale sig?
Jeg hører gerne om dine erfaringer.