Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Omkontering af projektposteringer

0

Hvis jeg finder en fejl i en postering eller tidsregistrering, så kan jeg rette den via "Projekter", "Øvrig opsætning", "Projektposteringer"... Der kan rettes til en anden aktivitet eller et andet projekt...

 

Hvis jeg bruger funktionen til fx. at flytte nogle omkostninger til et andet projekt, så bliver der lavet en systempostering, som flytter omkostningen... MEN i databasen "postering.csv", der bliver aktivtetsnummeret ikke udlignet... Aktivitetsnummeret optræder simpelthen ikke på disse systemposteringer... (se den gule firkant, hvor der burde have stået "209" for at udligne korrekt)

Når jeg så laver et opslag i postering.csv, så har jeg stadig nogle omkostninger på aktivitetsnummeret på projektet, selvom systemet har flyttet omkostningen...


Kan det ikke rettes?

mvh Jørgen

i Spørgsmål » Andet af (710 points)
opdateret af

1 Svar

Hej og tak for dit indlæg

Jeg forstår godt det kan være lidt forvirrende, men csv filen er et udtryk for det som er sket i systemet. Det vil sige, at den vil vise både de historiske ting og de ting som er sket i fremtiden, så du har formodentlig 2 linjer på flytningen. 1 linje for, hvordan det så ud før og 1 linje for, hvordan det ser ud nu

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Spørgsmål af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan

Jeg tror, at du misforstår mig...

Postering.csv er en fil, som indeholder alle posteringer på min konto i E-conomic, der er ikke een linje, som viser status nu... Det er alle enkelte transaktioner, hvor summen af dem alle skaber den nuværende status...

Hvis jeg har bogført en omkostning på et projekt, så vil der være en linje i postering.csv, som viser alt om denne ene postering - løbenummer, dato, konto, projektnr., beløb, aktivitetsnummer, leverandørnr. osv.

Hvis jeg så vil flytte denne postering til enten et andet projekt eller et andet aktivitetsnummer, så kan jeg enten lave en manuel rettelse, hvor jeg via en kassekladde flytter alt vedr. det enkelte bilag tilbage - eller jeg kan lave rettelsen via "Projekter", "Øvrig opsætning", "Projektposteringer"...

Men hvis jeg bruger denne "smartere" løsning, så laves der ikke en rettelse af alle elementer - aktivitetsnummer, leverandørnummer og momskode bliver ikke rettet... Det betyder, at hvis jeg bruger jeres "Eksporter data", så vil jeg ikke kunne genskabe det resultat som vises i E-conomic...

Inden du svarer på ovenstående, så prøv lige selv at lave en korrektion af en tidsregistrering eller omkostning til et andet projekt eller aktivitetsnummer og se, hvad postering.csv-filen viser...

 

mvh

Jørgen

Hej Jørgen, 

Jeg svarer lige for Susan her.

Jeg kan godt se, hvad du mener i forhold til filen. 
I forhold til dit spørgsmål omkring, hvorvidt det kan rettes, så vil der være en vurdering vi skal lave af, hvor meget værdi vi kan skabe her.

Derfor vil jeg høre dig, hvad du bruger de her udtræk til? Jeg vil nemlig være ærlig omkring, at vi får rigtig meget god feedback fra jer brugere og vi derfor er nødt til at vælge nogle forslag, som vi fokuserer på. 

For at sikre vi vælger dem, der giver den største værdi, så vil jeg meget gerne vide mere omkring, hvorfor du laver de her udtræk og hvad det skal bruges til. 

Jeg håber du er frisk på at uddybe det smiley

Hej Jesper

Tak for din mail.

Jeg bruger jeres data under "Eksporter data" til at danne alle mulige opfølgninger i Powerpivot og almindelig excel modeller.

I har i jeres system defineret, hvordan I mener, at en balance, resultatopgørelse og projektkort skal se ud, men det er bare ikke noget, som dækker alles behov for rapportering.

Med disse csv-filer kan jeg lave lige nøjagtig den opstilling, som jeg finder relevant for vores virksomhed. Det er vel også det, der er meningen med at udgive disse databaser?

Jeg går ud fra, at jeres eksterne partnere (Budget123 og hvad de ellers hedder) også bruger tilnærmelsesvis samme database, som det jeg trækker på... Og hvis det er tilfældet, så burde de reelt have samme afvigelser, som jeg...

Problemet opstår udelukkende fordi, at jeres funktion "Projektomkontering" benyttes... Så hvis jeg finder fejlposteringer, så kan det godt være, at jeres funktion er hurtig - men den slår bare ikke igennem andre steder end i jeres rapporter... - og så må jeg rette alt manuelt i stedet...

 

mvh

Jørgen

Hej Jørgen og mange tak for din forklaring,

Du har helt sikkert en pointe i, at dataudtræk giver muligheden for selv at arbejde videre med data og bruge den på anden måde end den vi viser.

Ud over det er det også mulighed vi giver, hvis en virksomhed fx. lukkes ned. Her kan alle data opbevares i 5 år jf. lovgivningen. Der kan man enten lade os opbevare det via en arkivlicens, eller selv holde styr på det via udtræk af data.

Når det er sagt, så synes jeg det er super fedt du selv arbejder med data og bruger den på en måde, der giver mening for dig. Omvendt vil jeg holde det op i mod andre forslag vi har. Mængden af brugere, der har lige præcis den arbejdsgang og det behov du har, er meget lille. Det er egentligt ikke fordi jeg ikke kan se behovet og den værdi det kan skabe, men vi kan bare gavne mange flere brugere ved at fokusere vores ressourcer et andet sted.

Derfor vil det ikke være et af de forslag jeg tager med i puljen. Det er ikke afvist, men jeg vil forventningsafstemme og sige, at der vil være andre forslag, som er højere oppe på listen.

Rigtig god weekend smiley 

 

Hej Jesper

Tak for dit svar, selv om det ikke hjælper min problemstilling. Jeg stopper bare med at bruge jeres "omkontering"-funktion, da den jo så reelt ikke laver en omkontering i databasen, men kun I jeres opstillinger... Så bliver det bare manuelle omkostninger fremover...

Er det ikke de samme tabeller, som jeres samarbejdspartnere bruger - eller vil de ikke opleve samme afvigelse som mig?

mvh Jørgen
Hej Jørgen

Jeg er klar over det ikke hjælper dig, men vi er desværre nødt til at vælge gode ideer fra for at kunne fokusere på de efterspurgte.
Jeg tør ikke love dig, hvor de trækker data fra, men langt hen af vejen trækker de data via API. Hvordan det adskiller sig fra det du kan se i eksport af data kan jeg ikke se, men det er måske muligt, at de får samme udtræk.
Det var måske en ide at undersøge om fejlen har betydning for jeres samarbejdspartnere..... Ellers køber jeres kunder et tillægsprodukt, som de faktisk ikke får de rigtige data i...

Og dermed mener jeg jo faktisk heller ikke, at det her er en "god ide"... Det er nærmere en "fejl" i systemet - eller et sted, hvor jeres programmøre er sprunget over, hvor gærdet var lavest uden at vide, hvad det fik at betydning i tabellerne...

 

mvh Jørgen