Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk udfldning af debitoroplysninger

0
Hvorfor ikke lave en funktion i e-conomic, som selv udfylder debitoroplysninger?

Indtast debitors telefonnummer eller CVR nummer, og lad e-conomic udfylde debitoroplysningerne selv...

e-conomic kan nemt trække oplysningerne på debitor, fra krak.dk, cvr.dk eller dgs.dk.
Herefter udfyldes automatisk alle debitors offentliggjorte oplysninger såsom navn, telefonnummer, adresse, postnummer, by, e-mail, cvr, hjemmeside osv. i de pågældende felter.
Der alt sammen med til at spare tid, og hvem vil ikke det?

Jeg har set denne funktion masser af steder, og jeg er sikkert ikke den eneste e-conomic der synes
at denne funktion vil klæde e-conomic gevaldigt.  
i Forslag » Andet af (210 points)

13 Svar

Hej Steffen

Kan ikke forstå din tankegang mht at det skal koste penge da det er at jeg gratis kan gå inde på cvr.dk og taste min kundes cvr. nr ind og få de info jeg har brug for. Altså: navn, adr, cvr, mail adr(hvis oplyst). tlf nr. De samme info er jo også gratis at fange for jer, og dermed burde det kunne programeres så i bare henter de info som er gratis. Så koster det jer kun noget at lave funktionen og dermed får i gladere kunder.

 Det må jo være et simpelt regne stykke: som jeg beskrev i det tidligere indlæg, vi kan spare ca. 1,5 timer hver dag, -  gang det med antal arbejdsdage. 252 x 1,5= 378 timer er jeg gladere pga. den knap.  Så kan i jo gange op med antal virksomheder der ligner vores.
Forslag af (240 points)
Hej

Jeg kan naturligvis tilslutte mig at det ville være smart, men der kan dog være juridiske udfordringer med deep linking

Der kan være forskel på om du selv går ind via forsiden på de som leverer informationerne eller om du  trækker dem direkte.

<a class="postlink" href="http://da.wikipedia.org/wiki/Dybt_link">http://da.wikipedia.org/wiki/Dybt_link</a>

En anden udfordring kan være, at hvis der ikke er lavet en samarbejdsaftale med det pågældende firma, kan de fra dag til dag ændre på tilgængelige informationer eller omstrukturere deres hjemmeside og dermed pludselig rive tæppet væk under funktionen i e-conomic.

René Arpe It-konsulent
Forslag af (17.3k points)
. og man kan heller ikke lige frem sige at e-conomic.dk er en konkurrent til cvr.dk.

Ja de kan rive tæppet væk, men hvornår har du sidst set at cvr.dk har lavet det om på deres hjemmeside, og hvis de skulle lave det om så omprogramere e-conomic.dk naturligvis også, og så kommer det vel op at køre igen før eller siden.
Forslag af (240 points)