forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Overlappende faner

0
Det ville være meget nemmere, at hver gang man klikker på en funktion i venstre side, at det så bliver til et faneblad, så man kan have mange faner åbne på en gang så man kan tappe imellem dem, istedet for hver gang man vælger en ny funktion forsvinder den gamle og man kan så ikke huske og skal til at skrive ned det fra den tidligere funktion som skal bruges i den nye funktion, og så skal man tilbage til den gamle funktion igen, for så at bruge det man har lavet på den nye funktion.

Eksempel: Jeg skal bogføre et billag og står i en kassekladde, det er så en ny omkostning og denne mangler jeg at oprette en konto i finans for at kunne vælge den i kassekladden, men jeg skal så for at oprette en ny konto gå i - Regnskab = 1.klik, derefter trykke på Kontoplan = 2. klik, trykke på ny kto. eller finde en konto som ligner og trykke kopier = 3.klik, udfylde oprettelsen af kontoen og trykke gem = 4.klik, trykke på kassekladden igen = 5.klik, trykke på konto i kassekladden = 6.klik ( og lige huske hvilket nr. kontoen fik da jeg oprettede ).

I stedet hvis der var en en oprette funktions knap på "søg liste" på konti enten finanskto. / kreditorkto. / Debitorkto., så kunne man finde stedet den skulle oprettes og trykke på opret = 1.klik, udfylde og tryk gem = 2.klik og så udfyldte systemet i kassekladdens kontofelt ( der hvor jeg kom fra inden jeg begyndte at oprette), med det nyoprettede kto.nr. = 3.klik, så det vil sige at jeg kan gøre mit arbejde på den halve tid, det er 3 klik istedet for 6 klik og jeg behøver ikke at huske hvor jeg kom fra og hvilket nr. jeg skal indsætte, for det er så forudfyldt. - DETTE VIRKER NU - JAHHHHHH

Denne fremgangsmåde / måde at tænke på, kunne jeg rigtig godt tænke mig at E-conomic tænkte mere i, for jeg bruger sinsyg meget tid på bare at jonglere rundt i jeres system, og det får mig da til at overveje om det er det rigtige a hensyn til min arb.tid, vi skal jo alle arbejde smartere hele tiden, og det mener jeg BESTEMT også gælder E-conomic. I burde have nogle som os, der kan se systemet og bruger ALT i det og som kender mange andre systemer, og som er meget intelligente og kan se hvordan I kan gøre det meget bedre, hurtigere og smartere - FOR E-CONOMIC KUNNE KOMME FORAN ANDRE SYSTEMER, OG DERVED FÅ FLERE KUNDER, VED AT LADE OS DER ARBEJDER MEGET I JERES OG ANDRES PROGRAMMER, TESTE OG KOMME MED KOMMENTARER OG GODE RÅD.
spurgt 5 dage siden i Forslag » e-conomic generelt af Marlene Daniel (220 points)
opdateret 5 dage siden af Marlene Daniel

1 Svar

hej Marlene

Det er dejligt at du brænder for at e-conomic skal være nemt at arbejde med og du er villig til at dele dine erfaringer og feedback.

Du lyder som den oplagt kandidat til vores Brugerpanel - må jeg give din mail til teamet der står for brugertest når der kommer nye ideer ud?

Jeg kan vist godt afvise at vi kommer til at have e-conomic i "løse" faner, da det vil kræve et fuldt redesign af programmet, men det eksempel du kommer med kan man allerede nu gøre meget nemmere.

Når du opretter en postering i din kassekladde og du mangler en konto i kontoplanen skal du bare gå til feltet konto eller modkonto . trykke pil ned  - så kan du se kontoplanen og i billedet oprette en ny konto :)

Så skal du ikke klikke frem og tilbage og så snart kontoen er oprettet vælges den automatisk på din postering - smart ikke? Var det ikke præcis sådan en genvej du søgte?

Det samme princip gør sig gældende når man vil oprette kunder og varer mens man fakturerer fx. - vi kalder det "on the fly" :)

Lad mig høre om det gør din hverdag en anelse nemmere.

Venlig hilsen/Best regards

 

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 15 timer siden Forslag af Tabita TopGun (7,960 points)
overvejes× 117
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”