Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning i valuta

+10
Hej Economic.

Dette spørgsmål har været oppe at vende et par gange herinde, men det der stadig lige relavant. Det kunne være dejligt hvis man kunne lave bankafstemning i andre valutaer end lige DKK.

Når vi bogfører i dag gør vi det jo i den pågældenden valuta og man kan jo sagtens overføres csv.fil til bankafstemnings modulet i denne valuta, hvorfor kan man så ikke få dette til at fungere så man kan bankafstemme. Er udemærket klar over valutakursdiff. som altid vil være der, men at bogføre f.eks. 1 € og så afstemme denne med 1 €, burde være muligt.

Håber at I vil kigge på dette igen.

Med venlig hilsen     Talbiksen v/Hanne L. Herrmann Tlf. 2698 1421 www.talbiksen.dk
i Forslag » Andet af (3.6k points)

2 Svar

hej Hanne

Tak for dit input.

Som du selv nævner har vi mange indlæg på forum om bankafstemning i anden valuta end DKK, vi er godt klar over at det er et stort ønske og det er også med i vores overvejelser, men endnu ikke noget vi har planlagt at implementere.

Vi må vente og se hvad tiden bringer. God weekend.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej - jeg kommenterer lige på dette da det stadig er et højaktuelt emne for os. Jeg er ikke særligt tit herinde i forum.

Helt ærligt e-conomic..... vi har snart ventet længe nok på en løsning for problemet med bankafstemning i fremmed valuta. Vi har faktisk ventet på det siden 2010 hvor vi fik vores første valutakonto. Vi er i øjeblikket igang med at skulle igangsætte bank-connect og jeg synes det er en anelse irriterende at vi ikke kan få vores valutakonti med i denne process.

Kunne I ikke snart finde en løsning på det, så vi ikke skal bruge tid på at opfinde "cowboyder-tricks" for at få bogført valutakontiene. P.T. skal vi i vores firma udtrække csv. fra banken, importere dette i et excelark, hvor vi omregner kursen til danske kroner (det er 4 steps arbejdsgang + at vi bruger MAC så vi skal tage højde for at filen fra banken ikke er beregnet til mac = 4-5 steps). Herefter skal vi gemme som csv. igen og kan så uploade til e-conomic og afstemme banken. Ved ikke om det kan gøres smartere. Men er som nævnt også mest interesseret i at e-conomic snart løser opgaven. Det kan ikke passe at vi i en global verden i et lille land som Danmark ikke tager højde for handel med udlandet i et økonomisystem som e-conomic som jeg har indtryk af at mange efterhånden bruger.

På forhånd tak for at tage problematikken op igen.

vh. Nina
hej Nina

Tak for dit feedback.

Vi er helt enige om at det er noget bøvl at afstemme valutakonti på gammeldags maner, så det vil blive en fantastisk dag den dag bankafstemningen kan bruges til andet end grundvaluta.

Det senere år har mange af vores udviklingsressourcer været brugt på automatiseringsprocesser og nu er der stort fokus på elektronisk fakturering, og da det er svært at bruge ressourcerne på flere projekter samtidig har vi endnu ikke udviklet bankafstemning til anden valuta, men vi har det stadig i tankerne og håber det snart kan komme på vores roadmap for kommende udvikling.

mvh Tabita
Hej - så er den gal igen.... Vi bliver i øjeblikket bombarderet med reklamer for automatisk overførsel af bankfiler. Vi bruger det på alle vores dkk konti og det virker næsten hele tiden.... Men hvor er valuta-mulighederne henne? Det er for uambitiøst efter min bedste overbevisning. Og vi føler os en anelse snydt. Så vi kan altså bruge muligheden på 80% af vores konti, men ikke de sidste par stykker - dumt!

I skrev tidligere at I ville fokusere på E-fakturering. Betyder det så at vi kan bruge dette i udlandet også? Fx. Finland hvor de fleste af vores kunder bruger dette.

vh. Nina
Hej igen Nina

Jeg er ret overbevist om at e-fakturering til udlandet også vil blive aktuelt på et tidspunkt, hvor langt ude i fremtiden det ligger kan jeg dog ikke svare på på nuværende tidspunkt. Indtil videre er løsningen at sende e-fakturaer via Sproom.

Vi vil gerne starte et pilotprojekt med e-fakturering til udlandet så snart vi har 100 kunder til det, så hvis du er interesseret kan jeg skrive dig op til det - send mig gerne en besked på info@e-conomic.dk med dit navn, virksomhedsnavn, telefonnr, email, aftalenr, cvrnr og hvor mange faktura I ca. forvneter at sende til udlandet om måned.

Lige nu vil du være nr. 5 der er interesseret i dette projekt så spred gerne ordet, til andre der har brug for e-faktura til udlandet :)
Det kunne evt. gøres meget simpelt ved at bankafstemningen henter bogføringen ind i den valuta kontoen er opsat til og bogført i og ikke efter grundvalutaen.

Det kan ikke være den helt store proces at lave denne ændring.

Det burde være en prioritering, da mange virksomheder kører med flere banker i anden valuta end grundvalutaen.
Forslag af (210 points)
hej Jeanet

Det er dejligt at møde en med en optimistisk tilgang til tingene og jeg kan sige så meget, at hvis løsningen var så nem, som du beskriver her så havde vi lavet bankafstemning i anden valuta for længe siden ;)

Udfordringen er blandt andet hvordan valutakurser skal registreres og bogføres.

Nu kender jeg ikke din baggrund, men hvis du sidder med et kæmpe talent inden for udvikling af IT systemer er du velkommen til at sende en ansøgning, vi søger altid kvalificerede folk :)

mvh Tabita
Enig, det burde være en simpel sag og bør prioriteres højt - vi er givet mange der må sidde og lave manuel afstemning af EUR konti.