Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Konteringsinstruks

+2
Der kan af og til være tvivl om, hvilken konto man skal bruge, specielt hvis der er flere der bogfører. Det kunne være rart med en form for konteringsinstruks hvor det kan fastholdes, hvad en konto bruges til.

I sin simple form blot et notefelt på en konto samt en mulighed for at få dette felt med ud på en kontooversigt/udskrift med et fluebensfelt (som i stil med det der er der i forvejen når man fx vil have andre ting med på udskriften).

I sin udvidede form måske forslag til en standardtekst på en alm. finanspostering og mulighed for at noten (= konteringsinstruksen) bliver vist i kassekladden.

Mange hilsner
Henric Andersen
i Forslag » Andet af (200 points)

3 Svar

hej Henric

Tak for dit input.

Jeg vil gerne afvente og se hvor mange af vores brugere der giver udtryk for samme behov/ønske som dig, før jeg tager stilling til dit forslag.

Imellem tiden vil jeg foreslå at du evt. omdøber dine konti, så de giver mere mening for jer og det er nemmere at se hvilke konti I skal bruge til hvad.

Der er 125 tegn at gøre godt med, så man kunne også efter hvert kontonavn sætte en parentes med en uddybelse.

Jeg vender tilbage om en måneds tid når andre brugere har haft mulighed for at tilføje feedback på dit forslag.

God weekend.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Vi anvender flittigt kontoteksten til at beskrive så godt som muligt, men for lange kontotekster kan også blive et problem rent overbliksmæssigt.

Behovet er opstået direkte som følge af, at jeg er i færd med at udarbejde undervisningsmateriale for et kursuscenter og i den forbindelse har jeg nærlæst bl.a. Erhvervsstyrelsens bogføringsvejledning. Ved mindre virksomheder kan en konteringsinstruks undværes, men ved større virksomheder er det faktisk et krav, og her er muligheden for et notatfelt på kontoniveau en oplagt mulighed for at undgå beskrivelser i "sidesystemer" som Word og Excel.

Venter spændt på om der kommer anden feedback.

Mange hilsner
Henric Andersen
Forslag af (200 points)
hej Henric

Så er der gået en god månedstid og dit forslag har fået en enkelt stemme, det må jeg desværre tolke på den måde at der ikke er et stort behov for denne funktion på nuværende tidspunkt og vi vælger derfor at bruge vores ressourcer på nogle funktioner som er mere efterspurgte :)

Dit input er dog meget værdsat og jeg håber du vil dele andre gode ideer med os i fremtiden.
Forslag af 🔒 (55.9k points)