Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fast valuta i kostpris - salgspris

+1
Da vi udelukkende køber varer i EURO - ville det være super hvis kostprisen kunne angives i valuta og ikke udelukkende kroner.

Salgspris i valuta skal vælges ved hver åbning - dejligt om der var en vælger der kunne gøre dette valg permanent.
i Forslag » Andet af (250 points)

1 Svar

Hej Flemming

Tak for dit indlæg.

Når du bogfører en vareleverandørfaktura kan du godt bogføre den i EUR. Den vil dog altid omregne det til den grundvaluta du har i systemet, da de gennemsnitlige kostpriser altid er i grundvaluta. Jeg skal lige være sikker på, i hvad forbindelse og hvor du vil angive, at kostprisen skal være i EUR ?

Med hensyn til salgspriser kan du godt have dem i forskellige valutaer. Salgsprisen kan indtastes i valuta og alt efter, hvilken valuta du vælger på din kunde, vil faktura og salgspris komme i den valuta du har tastet ind på varen i dine stamdata

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej

Vi er lige nu igang med at implementere en automatisk stykliste fra et excel-ark (inkl. vores kostpris, så vi kan se hvad sagen i sidste ende koster). I den forbindelse stødte vi også ind i, at vores indkøb er i EUR og det fremgår i e-conomic som DKK. Det var heldigvis min kloge indkøber der kunne se, at noget ikke stemte. Jeg var nemlig ikke selv opmærksom på at systemet ikke håndterer vareprisen i den valuta vareleverandørfakturaen er udstedt i..

Vh Helle
Hej igen Helle

Som jeg nævnte i mit tidligere svar, så opererer e-conomic med kostpriser i grundvalutaen i din aftale. Umiddelbart er dette ikke noget vi planlægger at ændre, men jeg vil dog lige lade dit indlæg stå her en måneds tid, for at se andre kunders tilbagemeldinger på dette.

Rigtig god weekend til dig
Hej - det har ikke noget med bogføringen at gøre.

Det gælder udelukkende i standard version af e-conomic.

Under - "Vare" - hvor kostpris angives. Her kan den "kun" tastes i DKR.

Da vi udelukkende køber i Euro - går mit spørgsmål på denne mulighed.

Jeg er helt med på salg i Euro - men her skal denne vælges hver gang. Fint om Euro salgs pris kunne vises generelt i systemet -

Hej igen Flemming

Tak for din tilbagemelding.

Som jeg forstår dig, vil du gerne have en ekstra kolonne for at se kostprisen i EUR når du kigger på varefanen ?

 Med hensyn til salgsprisen er man nødt til at vælge valuta som du kan se ovenover. Hvis man skulle have salgsprisen synlig i valuta, ville det kræve så mange kolonner, så overblikket ville blive uoverskueligt, som jeg ser det.

Hej - jeg vil bare gerne kunne taste kostprisen i Euro.

Hej igen Flemming

Det jeg foreslår du evt. kan gøre er, at taste formel når du indtaster kostprisen.

F.eks. EUR 100 = tast +7,5 * 100