forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Fravalg af automatisk godkendelse og/eller valg af godkender

0
Når en der er registreret som godkender i smart inbox indsender bilag, så godkendes disse automatisk. Derved bliver disponent og godkender samme person og der er ikke mulighed for at fravælge dette eller sende det til en andens godkendelse. Hvis man i det mindste gav mulighed for at fravælge den automatiske godkendelse, så der mulighed for at få adskillelse mellem disponent og godkender.

Det kunne også være en mulighed man i inboxen vælger hvem der skal godkende bilaget, så det først sendes til godkendelse når godkender er valgt.

/Ole
spurgt 2 Okt i Forslag » e-conomic generelt af OB (120 points)

2 Svar

JA tak. Det ville være så rart at kunne vælge godkender manuelt på en faktura.
besvaret 3 Okt Forslag af AstridLave (490 points)

Hej Ole,

Mange tak for dit forslag. :-)

Det er helt rigtigt at den automatisk godkender, en godkenders bilag (da man ikke skal modtage en mail om at godkende sit eget bilag). Ift. at få det udvidet, så man kan specificere godkender til hvert bilag, så er der taler om en større udvidelse af hele godkendelsesdelen, som desværre er lidt længere ude i fremtiden lige nu. Hvis i er på jagt efter en mere udvidet løsning, lige nu, så vil jeg anbefale at tage et kig på nogle af vores partnere, der har nogle https://www.e-conomic.dk/apps/search-results/godkendelse

Ellers kan jeg også anbefale at oprette en ekstern godkendelses mail til jeres godkendere, sådan at der findes en mail man kan logge ind på, hvor alle bilag kan godkendes fra evt. en godkend@hotmail.com, på den måde er det samlet i en mail, og alle disponenter kan sende ind, hvormed det også skal godkendes. :-)

Igen, mange tak for dit forslag, jeg håber at et af alternativerne kan fungere. :-)


Venlig hilsen/Best regards

 

Tobias Pinndal

Forum Expert, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 4 Okt Forslag af TobiasPinndal (4,400 points)
Hej Tobias

Jeg kan kan forstå muligheden for at vælge godkender ikke vil blive prioriteret. Men hvordan med muligheden for at kunne fravælge den automatiske godkendelse? Det kunne give muligheden for at have to godkendere der godkender hinandens bilag.  

Mvh

Ole
Hej Ole,

Det tror jeg desværre ikke, men vi vil tage sagen op til en evt. videreudvikling af godkendelsesflowet.

Også skriver du med at fravælge og tilvælge automatisk godkendelse. Det forstår jeg godt. :-) Men siden man ikke vil kunne vælge hvem der skal godkende, så vil den person der sender bilaget, have mulighed for at selv at godkende bilaget. Vil det blot fungerer som frihed under ansvar, hvor de må lade være med at godkende deres egne bilag? :-)
Hej Tobias

Du kan godt kalde det frihed under ansvar. Det er ikke anderledes end en manual godkendelsesproces, hvor man attesterer bilaget. Der har man selv ansvaret for ikke at overtræde attestationsbeføjelser. Man kan jo se hvem der har godkendt, så det kan kontrolleres. Det fungerer ikke at bilag automatisk godkendes, hvis man skal have en anden til  at godkende det. Eksempelvis en medarbejder der er godkender for visse typer af udgifter, men som i sagen natur ikke kan godkende egne rejseudlæg/-godtgørelser. Når medarbejderen sender afregning ind, så bliver den samtidig blive godkendt af medarbejderen selv.

Mvh.

Ole
Hej Ole,

Tak for dit svar. :-)

Det har du helt ret i. Desværre vil det ikke være noget vi implementere efter nærmere drøftelse.

Der findes adskillige alternativer.

Det i kan gøre, er enten at finde et andet godkendelsesystem, som kan håndtere det og er integreret til e-conomic.

Den anden mulighed kan også være at ham der skal have godkendt bilag, sender bilaget direkte til den anden som skal godkende det, også kan han/hun godkende det, og sende det videre til smart inbox, så de sender det ind i sidste ende.
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”