Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varesamling version 2

+5
Vi har en vare, der er sammensat af forskellige dele - tænkte at varesamling ville være løsning, men det er det ikke. For når man vælger varesamling, skriver den bare alle de enkelte varer. Jeg har brug for at E-conomics skriver varesamlingsnavnet og så holder de enkelte dele skjult.

Som det er nu må jeg oprette en vare (eks. sportssæt) og så via lagerkladden føre alle de enkelte varer ud (shorts, t-shirt, sko o.lign). Det giver en masse ekstra arbejde.

Kunne være dejligt med en Varesamling version 2.0, der automatisk trækker delene fra lager - men kun skriver et varenavn på fakturaen.
i Forslag » Andet af (210 points)
Jeg har for flere år siden bedt e-conomic etablere et decideret styklistesystem, for det er det, der er brug for. Men nej, det forstår de ikke. Desværre, for både e-conomic og deres kunder har stærkt brug for det..

2 Svar

Vi savner også en bedre måde at håndtere varesamlinger... det er bl.a. også problematisk at en "varer" der er samlet af flere undervarer ikke kan optræde i jeres webshop.

Vi laver ofte varesamlinger som eksemplet her:https://www.esee.dk/shop/product/canon-xa-50-raportage-kit-1?tm=&sm=

Problemet er så at vi er nød til at oprette en ny varer med 1 på lager men 0 som kostpris for at få den til at optræde i shoppen uden at den laver ballade med finanslagerværdien - og det betyder så også at vi manuelt skal ind og ændre ordre på den pågældende vare til enkeltvarer når den bliver solgt.

Det ville være virkeligt fedt hvis en varesamling kunne optræde i shoppen som en hvilken som helst anden varer, samt at den selv var smart nok til at lave en lagerstatus baseret på den mindste beholdning blandt de underligende varer, samt en kostpris baseret på summen af de underligenden varer - men som IKKE blev medregnet i lagerværdien.

Forslag af (3.4k points)

Hej Susanne og Helge

Tak for Jeres indlæg.

Det har været oppe til debat flere gange her på Forum, men som skrevet i flere indlæg, så er styklister desværre ikke noget som er på tegnebordet lige nu. Det er et meget omfattende projekt og da vi prioriterer de forslag der vil komme flest kunder til gode, må jeg desværre afvise jeres forslag.

Alle som har arbejdet med lagerstyring i e-conomic ved at det er begrænset til handelsvarer - det er helt bevidst for at bibeholde den "simple" løsning og vi ønsker ikke at indarbejde yderligere kompleksitet til et i forvejen relativt kompliceret område af e-conomic

Jeg vil dog ikke udelukke, at det bliver taget op igen på et tidspunkt, men indtil da, vil jeg henvise til vores samarbejdspartner ITnvison som kan håndtere dette. 

http://itnvision.dk/apps-til-e-conomic-2/produktion/stykliste-for-produktionsordre


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej igen

Jeg har netop i dette øjeblik fået at vide, at det med styklister for produktions lagre og det med at vise varesamlingen istedet for de enkelte varer faktisk ikke er helt afvist :-) Vi har fået lovning på noget ekstra udvikler hjælp, så måske er der håb forude :-) Jeg kan dog endnu ikke sætte nogen tidshorisont på dette, da det afhænger af forskellige ting, men bare for at informere jer

Rigtig god dag til jer alle
Hej Susan

Er i snart klar med den stykliste / varesamling funktion, mangler den rigtig meget!
Hej igen

Vi er i øjeblikket ved at kigge på et nyt lagermodul generelt, og jeg skal ikke afvise, at dette med styklister bliver en del af det.

Umiddelbart kan jeg dog ikke sætte nogen tidshorisont på det, da det er et forholdsvis stort projekt at implementere et helt nyt modul