forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ved "Vis i Excel": Wrappe varenummer i ="[Value]" i stedet for kun at skrive: [Value]

+4
Jeg har idag forsøgt at trække en "Varelageroptælling"-rapport og trykke "Vis i Excel".

Ved åbning af filen så rammes jeg af den måde Excel håndtere tal-værdier i celler... nemlig at trimme foranstillede "0"´er.

Dvs. at et varenummer f.eks. "01" bliver til "1" i Excel.

Hvis man har udenlandske produkter og bruger stregkoden som varenummer også så starter de også gerne med "0".

Simpel løsning:

Ved dannelse af Excel fil skal feltet med varenummer være:

="[Value]"

Idag skrives:

[Value]

Ved at "wrappe" værdien med ="" tolker Excel ikke på feltet og skriver dermed hele værdien af varenummeret.

Varenumre kan være alfanumerisk og dermed også med bogstaver - problemet kommer ved rene tal-varenumre.

Problemstillingen er løst ved andre rapporter/vis i Excel - eksempel vil jeg prøve at fremfinde.
spurgt 29 Aug i Forslag » Import og eksport af data af M.Kejser (250 points)
status opdateret 13 Sep af TobiasPinndal

1 Svar

Hej og mange tak for din besked. :-)

Du har helt ret i at det ofte er et større problem hvis man har varenr. der starter med 0, flere løser det på følgende måde: http://wiki2.e-conomic.dk/import-af-data/import-af-varenr-med-0

Men helt rigtigt, at man umiddelbart blot kunne ændre den eksporterede kolonne til tekstformat i stedet for en værdi, hvor 0 selvfølgelig fraskrives. :-)

Det er et rigtig godt forslag og jeg vil derfor tage det videre til udviklerne så de kan tage et kig på en eksport mulighed hvor det er muligt at eksporterer i varenr. som tekstform.

Jeg har som du skrev også kigget på rapporter for at se om man kan eksportere varenr. der starter med 0, men jeg kan heller ikke få noget frem der. Kan du fortælle hvilken rapport du tager for at få det til at fungerer? :-)

Venlig hilsen/Best regards

Tobias Pinndal

Forum Expert, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 13 Sep Forslag af TobiasPinndal (4,200 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”