forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Periodisering

0
Periodiseringsmodulet er lidt bøvlet, specielt hvis man skal lave en kreditnota eller ændre en allerede periodiseret transaktion. Der er nu kommet et ikon når man opretter en periodiseret varelinje på en faktura, men det er lagt fra godt nok.

For at kunne følge fakturaerne på kunderne, burde det samme ikon optræde, så man kunne se om en faktura indeholder periodisering. Det er noget omstændigt, at konstatere om en sendt faktura var periodiseret. Ud over dette ikon, ville det optimale være, at periodisering på faktura/varelinje automatisk blev trukket med over ved en kopiering eller en kreditering, så tingene følges ad.

Glemmer eller overser man, at få periodiseret en kreditnota på en periodiseret faktura, kan der gå helt kuk i fremtidige periodiseringer og det kan være et større arbejde at rydde det op igen.

Ikonet mangler også på kassekladder.
spurgt 14 Aug i Forslag » e-conomic generelt af MKG (120 points)
opdateret 16 Aug af MKG

1 Svar

Hej med dig

Tak for dit feedback - du har helt ret, det kan være kringlet at periodisere og især rette i periodiserede poster. Det bedste tip er altid at oprette præcis samme postering med modsat fortegn og periodisere denne og så oprette den rigtige posteringe bagefter. Det er meget nemmere end at stoppe en periodisering.

Men når det er sagt vil jeg gerne tage dit forslag med videre, så det bliver nemmere at periodisere fremover. Vores pulje til feature sprint i september er fyldt op med gode brugerforslag, men jeg lægger dit forslag i puljen til december.

Venlig hilsen/Best regards

 

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 30 Aug Forslag af Tabita TopGun (8,680 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”