Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring af renter og gebyrer

0
Når man sender rykkere til kunder, vil det være dejligt, om man ved tryk på en knap kan bestemme, om gebyret skal bogføres eller ej.

Min erfaring er, at gebyrer og renter oftest bliver betalt, hvis de fremgår af en faktura. Dvs, at nu skal jeg tilbageføre gebyr og påføre dem på den nye faktura.

Er det noget, der kan klares?

 

Mvh Dorte
i Forslag » Andet af (190 points)

2 Svar

Hej Dorte

Mit forslag er at du sender dem et kontoudtog, så har de overblikket over hvad de skylder dig, inkl. renter og rykkergebyr
Forslag af (270 points)
Det er det, vi gør p.t.

Min erfaring er, at det kun er fakturabeløb, der bliver betalt uagtet, hvad der står på et kontoudtog. Fakturaen bliver betalt - og kontoudtog kasseres. Hvis det bliver påført faktura (i lighed med fx tdc, 3 og andre), så bliver de betalt - ellers ikke. Gebyr og renter vedbliver at stå som skyldige poster.

Det ville lette arbejdsgangen i al fald for mig.
Hej Dorte

Tak for dit indlæg.

Jeg forstår dit forslag om at det skulle være muligt at sende rykkeren uden at rykkergebyr og evt. renter bliver bogført, så det vil jeg lige tage videre.

Jeg tænker at du evt. kan oprette et varenummer der hedder renter og så lægge den vare i en varegruppe, hvor kontoen er rente og gebyr indtægter, og så tilføje dette til den næste faktura til kunden.

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Det er den løsning, jeg kører med nu, men det indebærer, at jeg skal huske manuelt at tilbageføre gebyr og rente, som er bogført via rykkeren. Det er denne arbejdsgang, jeg gerne ville springe over.

Mvh Dorte