Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Genvej og mus

+2

Genvejstaster / Lortemus/funktion

I ændrede rund i søgefunktionen ved eks. ny ordrelinje under odre eller fakturalinje for nogle år siden.

Når nu man har 900 varelinjer og man bruger varenummer direkte - eks. 32 og skriver det i varenummer, så kommer hele listen frem med varenumre der indeholder 32.

Hvis nu ens mus er sat under /midt i den liste, så skifter den automatisk fra den indtastede varenummer til den som musen står ud for og indgiver det varenummer istedet.

Kan det ikke laves så man aktiv skal vælge det varenummer man står ud for med musen istedet for at "bare" tage det nummer.? Vi retter dagligt tilbage fra "musens selvvalg" til direkte indtastede numre.

Kan aktivt valg ikke laves?

i Spørgsmål » Andet af (180 points)
Hej Jesper.

forkert sted at kommentere :)

1 Svar

Hej og mange tak for dit spørgsmål. 

Du kan lave en indstilling, der gør, at forslag på listen ikke kommer frem. Det kræver dog at du kender varenummeret, da du ikke kan skrive 32 for at finde 321. Så skal du skrive hele nummeret. 
Hvis det kan hjælpe dig, så skal du ind under mine indstillinger og redigere din bruger. Her er der et flueben. Så kan du skrive 32 uden der kommer forslag til alle numre, som kan fanges af 32.

Hvis ikke det kan hjælpe dig, så vil jeg lige være helt sikker på, at din problemstilling er, at musen er placeret der, hvor forslagene kommer frem og du/I derfor kommer til at vælge en forkert vare. Er det rigtigt forstået? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)

Hej Jesper.

Det vil ikke løse problem, da søgefunktion er meget nødvendig med så mange specielle varenumre som vi har.

Problem opstår hvis jeg nu søger en vare som jeg ikke kan huske nummer på og så vælger varen med musen. Så efterlader jeg musen i den position som varen var på.

Når jeg så ved at næste vare jeg skal bruge er nummer 32 - så skriver jeg bare 32 i varenummer og vupti, så kommer min vare frem. dog skifter varenummer nu automatisk til den linie hvor jeg har efterladt min mus. Det gør at jeg nu aktivt skal hen og vælge min vare nummer 32 igen, ellers vil jeg ved tryk på TAB tast vælge varen som min mus står ud for - det vil sige at jeg altid skal bruge min mus (langsomt)

Ville det ikke være mere rigtigt at man fik alle søgeresultater og så aktivt skulle vælge af de foreslåede vare hvis man ikke kender nummeret på varen?

Hej igen, 

Jeg kan godt se, hvad du mener i forhold til, at musen vælger den vare, som der bliver peget på. 

Jeg vil være ærlig omkring, at det ikke er noget vi vil arbejde videre med som det er lige nu. 
Du kan dog enten helt undgå at bruge musen ved at blive piletaster til at hoppe ned på den rigtige, eller omvendt bruge piletaster til at gå væk fra det nummer, som bliver valgt af musen. Det vil være mit bedste bud på en løsning med de muligheder der findes i dag.

Rigtig god dag smiley