Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Overvendt moms

0

Hej

Nu har omvendt moms været en del af hverdagen mange steder i flere år og E-conomic har som en af de få regnskabsprogrammer endnu ikke fået sit software til at kunne håndtere det på en brugervenlig måde.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, gør I ikke noget fordi det vil koster jer penge, da nogle måske kunne nøjes med et mindre abonnement? Det er selvfølgelig er det en nem måde, at få folk til at skal betale mere for sin software, for man nu nød til at lave dobbelte indtastning for at løse problemet og da man betaler pr. postering i programmet, er det ikke svært og se, hvem der har en vinding ud af at gøre ingenting...

Så er det ikke ved at være på tide, at I indser det var ikke bare en døgnflue SKAT indførte i siden tid og får det indplanteret i softwaren?

Mvh. hilsen en bruger, som har savnet det siden dag 1 det blev indført af SKAT

 

i Forslag » Andet af (600 points)

1 Svar

Hej og tak for dit indlæg

Hvis du mener køb og salg med omvendt betalingspligt, så kan vi allerede håndtere det i e-conomic.

Vi har standard moms koder på dette og det reflekteres også i momsopgørelsen.

OBPK 
Køb med omvendt betalingspligt

OBPS  Salg med omvendt betalingspligt

Lad mig endelig vide, hvis det ikke var det du mente

 


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)

Hej

Nej - det var ikke det jeg mente.

Når man indtaster en leverandørfaktura, hvorpå der findes begge typer varer, altså varer med moms og varer med omvendt betalingspligt, kan dette ikke indtastet på den samme postering, der skal laves en for varerne med moms og en for varerne uden moms.

Er ganske ude mærket klar over I kan håndtere begge typer varer, bare ikke på den samme postering. Det er E-conomic den eneste program jeg har afprøvet af regnskabsprogrammer, som ikke kan.

Derfor spørgsmålet, hvornår kommer det i jeres software?

Mvh. Torben

Hej igen

Hvis du bruger fordelingsknappen i forbindelse med bogføringen, så kan du lave det i samme postering, når du bogfører en leverandørfaktura. 

Se nedenstående billeder

Hej

Ser rigtig godt ud :)

Men hvorledes skal jeg så håndtere det når jeg opretter en leverandørfaktura?

For her sætter man momsen for hele fakturaen under "betingelser" - jeg vil da ikke kunne få slutbeløbet til at passe, hvis en vare uden moms indsættes / oprettes på en faktura, der er sat til I25.

Hvordan får jeg det til at stemmer her?

Hej igen

Du har ret i, at hvis det er en vareleverandørfaktura du mener, så er du desværre nødt til at oprette fakturaen af 2 omgange.

Jeg vil prøve at tage denne udfordring med til vores udviklere, for at se om der ikke kunne udvikles en bedre løsning end at sætte momskoden i selve betingelserne. Evt. på selve varen istedet for.

Hvis du evt. har nogle gode ideer til, hvordan det kan løses og måske hvordan andre regnskabsprogrammer håndterer dette, så hører jeg meget gerne fra dig igen.
Hej

Har kun set andre programmer løser det ved at sætte momskoden på varen i stedet for på fakturaen :)

Håber vi ser en forbedring på dette inden alt for lang tid - nu er der jo gået nogle år efterhånden siden begrebet blev indført :)

(forresten lidt sjovt, at programmet advarer om man er ved at oprette en postering med et faktura nr. som er bogført, når man nu er nød til det...)
Hej igen

Tusind tak for dit tilbagesvar. Som sagt vil jeg tage det op med vores udviklere, som vi har et møde med i næste måned.

Rigtig god weekend til dig