forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Smart Inbox: Matche email-adresse på modtaget faktura med email-adresse i ens leverandør-kartotek

+2
I kan jo udbygge Smart Inbox således, at den "genkender" afsender-email-adressen og derved kan matche op mod en eksisterende leverandør i ens leverandørkartotek, så leverandøren kan blive plottet ind i felter under "Opret ny postering" og ligger klar / matchet derinde.

Derved er leverandøren allerede fundet og der er det felt mindre at skulle udfylde for os :-)

Se det vil jo være meget tidsbesparende og give os mere "automatisk bogføring" :-)

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 28 Jun i Forslag » Indscanning af Jens Kirk (7,830 points)

1 Svar

hej Jens

Tak for dit forslag.

Vi har dog allerede en funktion der matcher fakturaen sammen med rette leverandør i Smart Inbox. 

Dette sker ved at du har udfyldt feltet CVR-nummer på leverandørens stamkort. Når fakturaen aflæses i inbox og CVR-nummeret findes, så sker der et match.

Hvis du samtidig har oprettet en udgiftskonto på leverandørens stamkort, så vælges denne også ved match på CVR-nummer, så er der for alvor tid og tastearbejde at spare.

Har du deltaget i vores gratis onlinekursus om Smart Inbox så du kan se hvordan du får de optimale ud af modulet.

 


Venlig hilsen/Best regards

 

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 5 Jul Forslag af Tabita TopGun (2,480 points)
Vi kører med mange udenlandske leverandører og der er CVR nummeret ikke angivet (eller findes ikke på fakturaen, fordi de ikke gør det).

Derfor vil det være også være godt at matche efter email-adressen, hvis det er sådan, at CVR ikke kan matche.

Jeg mangler stadig en WOW følelse af, at anvende Smart Inbox. Der er stadig alt for meget matchings-arbejde.
hej igen

På nuværende tidspunkt aflæser smart scanfunktionen ikke emailadressen og kan derfor ikke foretage et match på dette, så det vil kræve en del udvikling at gennemføre dit ønske.

Jeg vender tilbage til det om et par uger, så jeg kan lige se om andre kunder har samme ønske som dig, for jeg tager stilling til om det er et bredt ønske vi bør gå videre med :)

/Tabita
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”