Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Nyt CVR fra 1/5, regnskabsår fra 1/1?

0
Kære alle

Jeg er netop blevet CVR-registreret, og min virksomhed er derfor, på papiret, oprettet d. 1/5.

Jeg kan bogføre virksomhedsrelaterede udgifter 6 mdr. bagud fra CVR-datoen, og er derfor i tvivl om jeg, i e-conomic, skal vælge regnskabsår fra 1/1-19? Da jeg bogføre udgifter fra januar og frem - eller 1/5?

 

Jeg har en selvbetalt uddannelse, betalt i rater fra jan. feb og marts, i USD, og jeg er i tvivl om hvordan jeg bogfører denne, da jeg har brugt min private bank og endnu ikke har en erhvervskonto.

Jeg mener, at det er noget med, at jeg skal lave et finansbilag, hvor jeg krediterer fra privatbank og debiterer på en mellemregningskonto - er det korrekt?

Bør jeg oprette den i DKK eller USD?

Kh Lærke
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

1 Svar

Hej Lærke, 

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg desværre ikke kan hjælpe dig med hele dit spørgsmål, men andre brugere er meget velkommen til at byde ind med mere viden.

Det jeg dog kan sige er, at du skal have en regnskabsperiode oprettet for at bogføre på den pågældende dato.

Hvis du fx har noget, som skal bogføre d. 1/4, så skal der være en periode oprettet der. Om det skal være sin egen periode eller kan lægges sammen med den anden tør jeg ikke sige, men det kan være en hjælsom sjæl kan byde ind smiley

Rigtig god weekend.


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Bogføringshjælp af 🔒 (102k points)