forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Nyt CVR fra 1/5, regnskabsår fra 1/1?

0
Kære alle

Jeg er netop blevet CVR-registreret, og min virksomhed er derfor, på papiret, oprettet d. 1/5.

Jeg kan bogføre virksomhedsrelaterede udgifter 6 mdr. bagud fra CVR-datoen, og er derfor i tvivl om jeg, i e-conomic, skal vælge regnskabsår fra 1/1-19? Da jeg bogføre udgifter fra januar og frem - eller 1/5?

 

Jeg har en selvbetalt uddannelse, betalt i rater fra jan. feb og marts, i USD, og jeg er i tvivl om hvordan jeg bogfører denne, da jeg har brugt min private bank og endnu ikke har en erhvervskonto.

Jeg mener, at det er noget med, at jeg skal lave et finansbilag, hvor jeg krediterer fra privatbank og debiterer på en mellemregningskonto - er det korrekt?

Bør jeg oprette den i DKK eller USD?

Kh Lærke
spurgt 23 Jun i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af laerke91 (120 points)

1 Svar

Hej Lærke, 

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg desværre ikke kan hjælpe dig med hele dit spørgsmål, men andre brugere er meget velkommen til at byde ind med mere viden.

Det jeg dog kan sige er, at du skal have en regnskabsperiode oprettet for at bogføre på den pågældende dato.

Hvis du fx har noget, som skal bogføre d. 1/4, så skal der være en periode oprettet der. Om det skal være sin egen periode eller kan lægges sammen med den anden tør jeg ikke sige, men det kan være en hjælsom sjæl kan byde ind smiley

Rigtig god weekend.


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 28 Jun Bogføringshjælp af Jesper Mieritz (83,800 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.