Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




A conto betaling registrere/søge på ordrebekræftelse nr

0
Når vi sælger en vare modtager vi i  99% af tilfældende en a conto betaling fra alle vores kunde og i den forbindelse er der kun oprettet en ordrebekræftelse. Det betyder at vi manuelt skal ind og registrere denne indbetaling på kunden. Det giver en del arbejde i stedet for at kunne søge på f.eks. et ordrebekræftelse nr ligesom med et faktura nr.

Er det ikke muligt at gøre sådan at det kan lade sig gøre? Helt perfekt ville det jo være at man kunne bruge en FI-kode ligesom på en faktura også.

 

Tænker ikke vi er de eneste som modtager a conto betalinger.
i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

I forhold til at søge efter en ordre, så kan du gøre det under salg -> arkiv. Det kræver dog at ordren er sendt. 

Når vi snakker FI-koden, så danner vi den på faktura ud fra fakturanummeret, så det er nemt at finde frem til, hvilken betaling fakturaen dækker og udligne det betalte beløb. På en ordre er der ikke samme udligning mellem ordre og betaling som vi ser på faktura. Derfor er min umiddelbare tanke, at det bliver forvirrende, hvis betalingerne bliver dannet med forskellige FI linjer, når først det fulde beløb af fakturaen skal udlignes. Derfor ser jeg en del udfordringer i, at danne en FI linje på selve ordren.

Hvordan ønsker du at FI linjen skal dannes med henblik på senere udligning af selve fakturaen?

Hvis du har spørgsmål til noget af det, så er du selvfølgelig velkommen til at spørge løs her, eller hvis noget af det jeg skriver ikke giver mening.

Rigtig god dag smiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper.

Ja det kan man selvføgelig gøre. Dog tager det en del tid med frem og tilbage i systemet for at tjekke, hvem kunden er. Normaltvis bliver det jo trukket via banken og da FI bliver lidt noget rod at finde rundt i. så tænkte jeg på om det ikke var muligt at søge på en ordre når man skal lave en ny postering og på den måde finde kunden og lave en indbetaling? Så skal der ikke bruges så meget tid på at navigere rundt i systemet for at finde frem til kunden ud fra en ordre.

Jeg kan godt se at det med FI bliver noget rod at finde rundt i når fakturaen skal udlignes.

Hej igen,

FI burde ikke være svær at finde rundt i, da du har referencen til fakturanummeret. Det er selvfølgelig noget andet, hvis din reference er ordren. 
Jeg vil lige høre i forhold til at finde rundt i forhold til ordren.

Du skriver: "så tænkte jeg på om det ikke var muligt at søge på en ordre når man skal lave en ny postering og på den måde finde kunden og lave en indbetaling?"

Hvorhenne foregår det her? Jeg spørger for at forstå, hvorhenne i din arbejdsgang det giver mening at have referencen til ordren via kunden.

Jeg håber du er frisk på at uddybe det.

Rigtig god weekend smiley