Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tidligere ordrer samt priser

0
Jeg har brug for at kunne slå en kunde op og se hans tidligere ordrer samt priser imens jeg er i gang med at lægge en ordre. Som det er nu skal jeg ud af den ordre og ind under kunden for at se dette. Derudover er det vildt besværligt at finde frem til det præcise produkt og pris hvis min kunde har mange faktura liggende, så skal jeg gå dem alle igennem. Det må kunne gøres nemmere.
i Forslag » Andet af (200 points)

2 Svar

Hej Emma og tak for dit forslag, 

Hvis noget kan gøres nemmere, så er det værd at kigge på. 
Derfor vil jeg starte med at høre dig, hvordan du tænker det præcis kan gøre nemmere? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Altså lige nu kan jeg ikke på den enkelte kunde nemt trække en liste over hvilke varer kunden har købt og til hvilken pris. Hvis jeg skal kende kunden forhistorie skal jeg gå ind på hver enkelt faktura og se vare og pris. Dette har jeg brug for man kan slå op imens jeg laver en ordre. Eks. Min kunde ringer og bestiller 8 dæk vare S825 - Jeg kan ikke huske hvad jeg fakturerede ham sidst så jeg vil gerne se hvad han betalte. Hvis jeg skal vide det skal jeg gå ud af den eksisterende ordre og gå ind på kunden, som har en masse faktura liggende. Jeg ved ik under hvilken faktura han er blevet faktureret for netop S825 så jeg skal gå dem alle igennem for at se hvornår han sidst købte denne vare og hvad han betalte! Giver det mening :) dette må kunne gøres nemmere. Der må kunne laves en samlet historik på kunden med varenumre og pris?
Forslag af (200 points)

Hej igen Emma, 

Så det handler i bund og grund om historik for en kunde på en bestemt vare - er det rigtigt forstået? 

Hvis du gerne vil det, så vil jeg lige høre om de ordre eller faktura du henviser til er igangværende eller allerede bogført? Hvis du kan finde dem under faktura eller ordre, så kan du bruge avanceret søgning (Forstørrelsesglasset med det blå plus) - hvis de ikke er her, så vil det bedste bud være arkivet.

Alternativt kan du trække en omsætningsstatisik hvor du søger kunden og varen frem. Den vil så vise dig antal og omsætning, så du kan regne ud, hvad den gennemsnitlige pris er. Hvis prisen varierer, så kan evt. datoafgræsne, så gamle priser ikke kommer med. 
Hvis prisen svinger ofte, så kan denne fremgangsmåde blive usikker, da den kigger på alle de varer, som er solgt til denne kunde i den givne periode.

Jeg er klar over du ønsker en ny måde at lave den form for søgning på. I hvert fald hvis de allerede er bogført. Jeg kan sagtens se ideen i det, men som det er i dag vil det kræve en ret stor forbedring at skulle åbne op for hele den du ønsker her. 

Derfor er jeg nødt til at vurdere, hvor mange brugere, der ønsker dette kontra andre forslag vi har fået og her har andre forslag fået større opbakning, hvilket betyder vi vil fokusere på dem i første omgang. 

Spørg endelig, hvis der skulle være noget.

Du skal dog have tak for dit input og en rigtig god dag smiley