Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Delfaktura

+3

Der er ofte knyttet en betalingsplan til tilbud/ordre. Varer (materialer og arbejde) vil på tilbud/ordre oftest være organiseret i overensstemmelse med betalingsplanen, så der er en direkte sammenhæng mellem en række varer/ydelser og en aconto betaling i betalingsplanen. Tilbud/ordre kan f.eks. være:

Vinduer 115.000
Døre 75.000
Montering 30.500
Bortskaffelse af affald 7.800

Tilhørende betalingsplan kan være:

Aconto før indkøb af materialer 190.000
Aconto efter montering 30.500
Slutafregning ex. ekstra ydelser ved aflevering 7.800

 I den nuværende version kan der kun vælges ét varenummer eller et fast beløb til delfakturering.

Det vil være en stor fordel, hvis der er mulighed for at "plukke" i ordren ved at markere de linjer, der skal konverteres til delfakturaen, så der bliver en direkte sammenhæng mellem ydelser, delfaktura og betalingsplan.

Jeg har nogle eksempler på tilbud/ordre og delfakturaer, som jeg gerne stiller til rådighed, men har ikke mulighed for at vedhæfte her.

PS: Det ville naturligvis være super, hvis der var mulighed for at oprette en selvstændig betalingsplan, som kunne knyttes til tilbud/ordre. Det fungerer lige nu ved at benytte tekst1 eller tekst2 til betalingsplan.

i Forslag » Andet af (190 points)

3 Svar

Hej og tak for dit forslag,

Jeg er enig i, at der er potentiale for forbedring i forhold til delfakturering, hvis man ikke anvender lager. Med lagermodulet fungerer det bedre, men det er langt fra sikkert, at det giver mening at have lagermodulet aktiveret. I dit eksempel gør det fx ikke, da du sælger varer, som ikke er lagervarer. 

På den baggrund vil jeg gerne tage dit forslag med videre til næste kvartal, hvor vi har planlagt to uger udelukkende til brugerforslag. Som det ser ud lige nu, vil det blive i september.
Der er ikke garanti for, at vi kommer til at udbygge på lige præcis denne funktion. Det tager vi først stilling op til de to uger, men dit forslag er med i puljen over de forslag, som vi til den tid vil kigge på. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen,

Det er efterhånden noget tid siden, at du skrev dit forslag. 

Dengang lagde jeg det over i bunken over forslag vi ville se på, når vi skulle arbejde med nye forbedringer. Vi har valgt at fokusere på andre forslag, hvilket betyder at dit forslag ikke er en af dem vi har valgt at arbejde videre med. Derfor vil jeg tage det ud af puljen igen, så vi kan holde fokus på de mest efterspurgte mangler i e-conomic. 

Hvis du er nysgerrig efter, hvad vi har lavet, så kan du altid følge med her. Ellers vil jeg bare ønske dig en rigtig god dag og tak for dit input. smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hvis jeg havde opdaget denne tråd, kunne jeg sagtens have tilsluttet mig ønsket. :)

Sidder med lignende sager og irriterer mig over hver gang, at jeg ikke kan tage udgangspunkt i de enkelte linjer på ordren.

Nu blev det så slemt, at jeg tænkte der måtte ligge noget om det her i forum..

Det gjorde der, men desværre er vi åbenbart for få der har behovet. :(

Må sætte vores lid til at der på et tidspunkt mangler så lidt funktioner, at dette er en af topprioriteterne. ;)
Forslag af (340 points)