Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rabat i både % og i kr. på ordre/tilbud/fakturaer

+16
Savner at man kan vælge mellem at give rabat i % og i kr. på ordre/tilbud/fakturaer.
i Forslag » Andet af (220 points)
status opdateret af 🔒
Ja, tak Det vil være en stor hjælp i hverdagen
Tillæg til forslag:

Når jeg skriver rabat i % og i kr.  ....mener jeg selvfølgelig på hver varelinie!

Det vil så samtidig være smart at når du giver rabatten i % får man automatisk beløbet i kr.  ....og selvfølgelig også omvendt.

Det ville selvfølgelig også være dejligt med en samlet fakturabat både i kr. og %

Hej begge to, 

Jeg er rigtig glad for at kunne skrive til jer, at det er nu muligt at indsætte en rabat i hele kroner.

Det kan sætte på den enkelte varelinje. Jeg håber i får gavn af den nye mulighed. 

Rigtig god dag smiley

hej Jesper

det er super, men jeg mangler lidt at kunne oprette det som kr linjerabat i varerabatgrupper (så jeg sætte det ind på en vare og det automatisk er sat på) præcis som jeg kan gøre med procent
Hej Jesper

Fint! Men når man så ser på faktura udskriften, så har den regnet det om til procent. Der ville jeg gerne have at besparelsen stod i kr.

Mvh. Lars

Hej Lars, 

Rigtig god pointe. Det kan du sagtens ændre. Du skal ind og arbejde med kolonner i design og layout. Du kan her vælge mellem procent, rabat pr. stk. og samlet rabat på varelinjen. 

Jeg har en guide til, hvordan du arbejder med kolonner her: https://wiki2.e-conomic.dk/salg/opsaetning/design-og-layout-kolonner-rediger-en-kolonne.
Hvis det ikke fungerer for dig, så siger du bare til.

Rigtig god weekend smiley

3 Svar

Det savner jeg også!

Det er vildt irriterende at skulle regne med rabat i decimaler, og stadig ikke kunne få beløbet til at stemme, fordi der kun kan angives to decimaler i procentsatsen.

Jeg er dog forholdsvis ny indenfor E-conomic, så jeg troede, jeg havde overset den anden mulighed.
Forslag af (150 points)
Hej Karin,

Jeg er helt enig. Derfor er det nu også tilgængeligt at påføre en rabat i hele kroner. Det kan gøre på de enkelte varelinjer :)
Hej Jesper,

Fedt! Tusind tak for info. Den funktion håber jeg, jeg kan afprøve snart :-)
Det er en god ide!

Det mangler jeg også tit.
Forslag af (420 points)
Hej :)

Det er nu muligt på de enkelte varelinjer.

Hej og tak for jeres feedback,

Forslaget her er noget vi har hørt til før. 
Vi arbejder efter en ny model, hvor vi dedikerer to uger hvert kvartal til brugerforslag. Næste gang vi arbejder med det vil være i næste kvartal. Med al sandsynlighed til september. Fordelen er, at vi har fyldt fokus på jeres ideer i den periode, men det betyder selvfølgelig også, at der går længere tid mellem de forskellige forbedringer. Hvis du er interesseret i at se, hvad vi har lavet sidste gang, så kan du se dem her.

Grunden til I lige får den forklaring er, at jeg gerne vil tage ideen her med til næste gang. Vi har ikke besluttet, hvad vi kommer til at kigge på endnu, men dit forslag vil være i puljen over ideer. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hejsa

Er denne stadig kun i ønskebrønnen? :-)

Hej Maiken, 

For nu er det stadig 'kun' i ønskebrønden. Når det er sagt, så har vi kigget nærmere på opgaven vi har nu lavet et udkast til, hvordan det rent praktisk kunne fungere. Næste skridt er at undersøge de tekniske udfordringer i selve udviklingen af opgaven. Så ja, 'kun' i ønskebrønden, men det er en af de opgaver derinde, som vi har haft fokus på og håber på at kunne arbejde videre med, men lige pt. er vi ikke gået i gang endnu. 

Jeg håber det kan forklare det lidt smiley

Hej igen Maiken,

Det er nu tilgængeligt på de enkelte varelinjer. Jeg håber du sætter pris på det :)