Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udtræk af data - provision af salg

0
Hej...!

I forbindelse med ny aflønningsmetode af vores sælgere skal vi bruge et udtræk af følgende:

- Hvilke varer har den enkelte sælger solgt til de respektive kunder - et samlet udtræk på kunder/varer i en lang liste. Dette grundet at sælgerne bliver aflønnet afhængigt af salgpriserne på de enkelte varer.

Jeg er med på at jeg på den enkelte sælger kan se hver enkelt kunde de har solgt til og så dernæst søge på hver enkelt kunde og den vej igennem finde ud af hvad der er solgt til hvilke priser.

Jeg savner et samlet udtræk på kunder/varer på en enkelt sælger i en given periode.

Hvordan klarer vi det?

/Michael
i Spørgsmål » Andet af (240 points)
Betaler I også provision af ikke-betalte fakturaer?
Ja det gør vi som udgangspunkt.

1 Svar

Hej Michael og tak for dit spørgsmål,

I forhold til at gøre dette, så vil mit bedste bud være, at lave nogle excel udtræk og så arbejde med pivottabeller, hvor du kan lave en standard og så bygge din rapport ud fra salget. 

Jeg har selv prøvet at lave en, hvor jeg tager højde for kunde og antallet af solgte varer. Jeg har dog ikke taget den enkelte medarbejder på selve faktura, men umiddelbart vil du godt kunne sætte en ekstra dimension ind og på den måde også tage højde for vores ref, hvis selvfølgelig medarbejdere er sat på fakturaen.

Det kræver at man udlæser to filer af programmet. Faktra.csv og fakturalinje.csv. 
I de to udtræk vil du have alle de nødvendige informationer, da medarbejder, varer og salgpris indgår. 

Det kræver, at du enten selv kan bygge det op, eller kender en, der er skarp på pivottabeller og excel. 

Jeg ved godt det er en lidt kringlet måde at stille det op på, men når først tabeller og henvisninger bygget op, så vil det 'kun' være at trække data ud og sætte det ind. 

Jeg håber mit svar giver mening for dig, ellers er du meget velkommen til at spørge ind. 

Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)