Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




EAN-nummer fremfor CVR-nummer i afsendelsesoplysningen

+1
Hej,

Vi har en kunde der ønsker at have vores EAN nummer i afsendelsesoplysningen, cac:AccountingSupplierParty -> cac: Party -> cbc:EndpointID, samt i cac:PartyIdentification -> cbc:ID. Dette i stedet for vores CVR-nummer.

Modtageren er Reitan Group, som står bag blandt andre Rema1000 samt 7-eleven, og de har specifikt krav i forbindelse med modtagelse af EAN, da deres økonomisystem er sat op til at tjekke leverandører baseret på EAN-nummer.
i Forslag » Andet af (150 points)

1 Svar

Hej Karsten og tak for forslaget,

Jeg kan sagtens se, hvad du gerne vil. Jeg vil dog også sige, at det efter min overbevisning ikke er den 'almindelige' måde at gøre det på. Det er selvfølgelig helt reelt, hvis Reitan Group efterspørger dette. 
Vi kunne i bund og grund sagtens gå ind og erstatte oplysningerne med GLN/EAN nummeret, men udfordringen består, hvor mange vi har efterfølgende, som anvender CVR-nummer til at lave deresPartyIdentification. 
Jeg har snakket sammen med vores eksperter hos SPROOM for at få indblik i forholdet og deres vurdering er, at vi vil ødelægge det for mange afsendere, hvis ikke CVR-nummeret står der. 

Derfor vil vi ikke ændre det som standard, hvilket giver os to muligheder.
Vi kunne lave en form for opsætning, der gør dette valgfrit, men omvendt er det første gang jeg nogensinde hører til dette krav og derfor er min vurdering, at vi skal fokusere på nogle af de forslag, som er mere efterspugt.

Den anden mulighed er, at du bruger en anden part til lige præcis de faktura, der skal sendes til Reitan Group. Her vil jeg anbefale SPROOM. Jeg har snakket med dem og i deres system kan du godt definere feltet, hvis du ønsker det. 

Hvis vi i fremtiden oplever, at dette er måden GLN/EAN modtages, så vil jeg revurdere om vi skal ændre det direkte inde i vores applikation, men for nu fastholder vi vores nuværende opsætning. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)