Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kurser

0
Hej,

Har et forslag på kurs i forhold til registrering af udenlandske indbetalinger.

Jeg har hver uge over 100 posteringer på SEK og GBP indbetalinger, som jeg importerer via excel fil i kladden, men desværre kan jeg ikke tilføje kursen og derfor skal jeg klikke hver eneste postering og tilføje kursen. Det vil hjælpe ens arbejde og tid meget, hvis der kunne implementeres dette også ved hjælp af importering i excel fil.

Ved ikke om der har været forespørgsel vedr. dette problem.

Mvh

Hacer Eraslan

Ecit Services
i Forslag » Andet af (160 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Selvom du ikke i importen kan angive kursen i et felt, så angiver du beløb i DKK og beløb i valuta. Når du angiver disse, så angiver du i og for sig og kursen, da det er forholdet mellem de to. Du kan derfor i filen angive en kurs og få excel til bruge den rette kurs i udregningen. 

Hvordan vil det virke for dig? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

 

Tak for dit svare, men jeg er ikke helt med på det du mener :-)

 

Er det der når jeg importerer fra excel, at jeg skal vælge? Indbetalingerne er i SEK og som valuta vælger jeg SEK som fast inden jeg indlæser. Efterfølgende bliver kurserne på alle posteringer 100 og det er der jeg går ind og taster f.eks. dagens SEK kurs ind.

 

Mvh

Hacer
Forslag af (160 points)

Hej Hacer, 

Her kan du se felterne i importen: 

Du vælger et beløb i DKK, valuta og et beløb. 

Lad os sige du har en indbetaling på 100 SEK til kurs 70.
I kolonnen 'Beløb' vælger du den kolonne, hvor du har de 100 SEK. 
Til kolonnen 'Beløb DKK' skal du have en kolonne med beløbet i DKK, hvilket i dette tilfælde er 70 DKK på baggrund af kursen til 70.

Så der kommer til at stå: Beløb DKK = 70, Valuta = SEK, Beløb = 100.

I og med du angiver DKK og SEK, så regner systemet automatisk ud for dig, at kursen i dette tilfælde er 70. 

Giver det mening? smiley

 

Hej igen

Nu har jeg forstået det :-)

Tusind tak for hjælpen. Det vil gøre mit arbejde meget nemmere fremover. Men er det korrekt, at jeg selv skal finde den dagens kurs og omregne selv til DKK før jeg indlæser tallene i kladden?

Hvis jeg var dig, så ville tage den kurs du får i banken. Det er nemlig ikke altid den stemmer overens med dagskursen. Hvis du i banken kan lave en form for eksport af dine transaktioner i en bestemt valuta, så kunne det være smart. De har nemlig både beløbet i DKK og den pågældende valuta. Kursen skal jo afstemme det beløb du ser i banken, hvis du har en konto hos med udgangspunkt i DKK.

Rigtig god weekend smiley