Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rettelse af antal ved eksportér PBS-fil

0
Problemstillingen er kun når man benytter "Eksporter til PBS-fil" funktionen under "Salg" -> "Fakturering" -> "PBS" .

Man udvælger først de data, som man ønsker at eksporterer til PBS-filen og herefter vises de alle sammen med en "I alt" i bunden af siden. Her står der altid X+1, hvor X er antallet af kunder. Når man eksporterer filen og afleverer den til Nets angiver de X  og ikke X+1.  

Har snakket med support, men man mente at "Ialt" linjen skulle tælle med og det derfor ikke umiddelbart var en fejl.

Jeg mener at en ialt linje ikke skal indeholde/tælle med i summen. Altså opkræver du 53 kunder, skal der ikke stå 54, men 53.
i Forslag » Andet af (200 points)

2 Svar

Hej Johan og tak for dit forslag,

I forhold til, hvilket tal vi viser som summering, så har jeg testet det og jeg mener, at vi viser det antal af kunder, som er filen. Det skal siges, at jeg ikke er ekspert på PBS dokumentation, så jeg vil høre om du vil henvise mig til, hvor præcis i filen, at du ser antallet af kunder? Så vil jeg dykke længere ned i det.

En anden ting jeg er lidt nysgerrig på er, hvad denne information bruges til og hvilken forskel det gør for dig, at der er angivet x+1 og ikke det faktiske antal.

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej

Fik aldrig fulgt op på denne - så der gik mere end et år før jeg kom til den igen.

Når jeg danne en fil til PBS med én faktura ser det sådan ud. Se nederst til højre, hvor der står 2 poster i alt. Det er dette tal som jeg mener mener altid er 1 for meget.

<<Her burde være skærmbillede, men forum giver fejlmeddelelse om at der maksimalt kan være 12000 tegn>>

Den kvittering jeg får fra Nets ser således ud (for netop ovenstående forsendelse):

<<Her bude være skærmbillede>>

Vi bruger antallet af poster til kontrol, så vi sikre der blev bogførte x antal, eksporterede x poster og Nets accepterede X poster. 

Lige en lille ting - burde det ikke ændres fra PBS i menu og knappen "Eksporter til PBS-fil" til Nets eller BS?

Johan

Forslag af (200 points)
opdateret af