forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mulighed for debitornummer på en kunde

0
Hej med jer

Jeg vil gerne forslå en ændring - i forhold til, hvordan man kan oprette kunder - så det bliver muligt, at man kan have oprette en kunde - som så har et andet fakturerings kundenummer (og IKKE som det er i dag, hvor man kan vælge forskellige lev.adresser) så der skulle være et felt på kundeoprettelsen som hed "debitor nummer" - og så er det her fakturaen bliver udstedt til - men man kan stadig trække salgstal osv på den enkelte kundes eget kundenummer...
spurgt 4 Apr i Forslag » Andet af FruSteensen (280 points)

1 Svar

Hej FruSteensen.

Det lyder som et interessant foreslag. Hvad er grunden til at du har brug for dette ekstra debitor nummer? Forstår jeg det korrekt at du ønsker at have et 2 debitornumre på en kunden?

Hvad ville det andet skulle bruges til?

Hav en god weekend. :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 12 Apr Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
Hej igen

Grunden til at vi har brug for dette - at vi har en indkøbsforening som kunde - som har en masse medlemmer, hvor vi fakturerer direkte til indkøbsforeningen, men det er det enkelte medlem af indkøbsforeningen som er vores kunde - og det er salgstal på den enkelte kunde vi gerne vil kunne se. Så når man skal oprette en ordre, så vil det være den enkelte kundes eget kundenummer vi taster  - og salgstal bliver registeret på den enkelte kunde og ikke på indkøbsforeningen...- men fakturaen bliver sendt til indkøbsforeningen. Håber det giver mening ?
Hej igen.

Jeg er ret sikker på at jeg forstår dig, men det er altid en god idé at være sikker.

Så man kan egentligt sige at du enligt har flere kunder i en forening. Det hele skal bogføres på en samle debitor, men under den er der flere kunder/afdelinger som kunne finde på at købe vare fra dig af. Selve foreningen skal faktureres, men du skal kunne trækkes statistik på de individuelle købere under foreningen.

Forstår jeg det korrekt?
Liiiige præcis - det er nemlig sådan det er :)

Så det er helt korrekt forstået :)
Okay - Jeg forstår godt pointen i det.

Jeg har ikke hørt om dette behov før, så jeg vil gerne se hvor vidt der også er andre der kunne have brug for denne løsning. Jeg vil lade indlægget ligge så det kan samle på stemmer.

Jeg ville gerne tage hvert et forslag med, men vi må prioritere i forhold til hvor mange ressourcer vi har i vores udvikling.

Jeg lader indlægget ligge i en 14 dages tid, så vi kan se behovet.

Hav en rigtigt god weekend. :-)
God middag, så er jeg tilbage igen.

Nu har forslaget ligget i en del længere end de 14 dage som ellers var planlagt.

Som der ser ud lige nu ser jeg ikke at dette virker til at være et behov som en større del af vores brugere ønsker. Derfor må jeg allerede sige nu at dette nok ikke bliver en idé vi prioritere i første omgang. Selvom jeg gerne så vi lavede hver en idé så vidt den selvfølgeligt giver mening, så må vi altid prioritere.

Jeg håber dog du vil fortsætte med at komme med idéer, du kan også tage et kig på andre brugeres forslag, samt de forslag vi overvejer og give dem en pil op for at vise din interesse i den idé de skulle have. Så får vi også et indtryk af hvad vi skal prioritere.

Du skal have et stort tak og en fantastisk weekend.
overvejes× 111
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”