forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udligning af kreditor, når det ikke er hele beløbet, der er betalt

0
Vi har lavet en aftale med en kreditor, at vi ikke skal betale det fulde beløb - de bogfører differencen som tab på debitor, og sender altså ikke en kreditnota.

Hvordan bogføres difference i vores system?

Min umiddelbare tanke er, at det skal bogføres som en "kreditnota" (altså på omkostningen og momsen), men er det korrekt, når der ikke er en kreditnota som bilag?

Jeg hører meget gerne fra jer, så jeg kan få momsen korrekt bogført.

På forhånd tak for jeres in put :-)

Hilsen Lone Hammer
spurgt 29 Mar i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af Lone Hammer (250 points)

1 Svar

Hej Lone,

Jeg har ladet dit forslag ligge lidt og fulgt med i om andre brugere har et svar til dig. Grunden til jeg skriver til dig nu, er for at gøre dig opmærksom på, at vi herinde fra e-conomic har set dit forslag. Jeg vil dog sige, at vi ikke hjælper med selve bogføringen, men hjælper med, hvordan programmet fungerer. 

Du har skrevet det herinde på forum og det appellerer til alle brugere af e-conomic, hvilket er det helt rigtige sted at skrive, hvis du har brug for hjælp til sådanne spørgsmål. 

Jeg håber stadig på, at du kan finde hjælp fra andre brugere, så du kan komme videre.

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du fx laver kreditnotaen eller opretter posteringen, så er jeg klar til at hjælpe, men hvad der er den rigtige løsning vil jeg lade være op til andre brugere.

Rigtig god dag smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 24 Apr Bogføringshjælp af Jesper Mieritz (86,290 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.