Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udligning af kreditor, når det ikke er hele beløbet, der er betalt

0
Vi har lavet en aftale med en kreditor, at vi ikke skal betale det fulde beløb - de bogfører differencen som tab på debitor, og sender altså ikke en kreditnota.

Hvordan bogføres difference i vores system?

Min umiddelbare tanke er, at det skal bogføres som en "kreditnota" (altså på omkostningen og momsen), men er det korrekt, når der ikke er en kreditnota som bilag?

Jeg hører meget gerne fra jer, så jeg kan få momsen korrekt bogført.

På forhånd tak for jeres in put :-)

Hilsen Lone Hammer
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (300 points)

1 Svar

Hej Lone,

Jeg har ladet dit forslag ligge lidt og fulgt med i om andre brugere har et svar til dig. Grunden til jeg skriver til dig nu, er for at gøre dig opmærksom på, at vi herinde fra e-conomic har set dit forslag. Jeg vil dog sige, at vi ikke hjælper med selve bogføringen, men hjælper med, hvordan programmet fungerer. 

Du har skrevet det herinde på forum og det appellerer til alle brugere af e-conomic, hvilket er det helt rigtige sted at skrive, hvis du har brug for hjælp til sådanne spørgsmål. 

Jeg håber stadig på, at du kan finde hjælp fra andre brugere, så du kan komme videre.

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du fx laver kreditnotaen eller opretter posteringen, så er jeg klar til at hjælpe, men hvad der er den rigtige løsning vil jeg lade være op til andre brugere.

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Bogføringshjælp af 🔒 (102k points)