Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Opret ordre med minus foran

+1
Under ordrer kunne det være rart hvis man kunne oprette en ordre med minus foran antal, så det bliver til en kreditnota. Derved får ordren et ordrenr. som man kan søge på, hvis man senere skal finde kr.nt.
i Forslag » Andet af (190 points)

1 Svar

Hej Bente,

Jeg vil gå ud fra, at du har lager modulet slået til, når du ikke kan få lov til at lave en ordre med minus. Det skyldes nogle lagerfunktioner, som giver problemer med en ordre på minus.

Når det er sagt, hvad mener du så med, at du skal søge ordren frem for at finde kr.nt? Jeg håber du er frisk på at uddybe det :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Ja, jeg har lagermodul slået til.

Når vi laver en ordre / følgeseddel får den jo et ordrenr. og det gør den ikke, hvis jeg laver en kr.nt.  Vi bruge ordrenr. til al ting i vores system, så det er det vi søger på, da fragtbreve m.m. henviser til ordrenr.
Mange tak for at følge op.

Jeg kan godt se, hvordan det kan være nemmere kun at søge på på ordrenummer. Jeg er stadig lidt i tvivl om tankegangen omkring, at man laver en ordre på en kreditnota. Typisk er det ordre -> faktura og så en evt. kreditnota på en faktura. Det er ikke selve ordren, der skal krediteres, men det er selvfølgelig mit syn på det, så jeg vil lade dit indlæg ligge herinde lidt for at se, hvad andre brugeres syn er på det.

Jeg tror det vil blive en udfordring i vores system at danne en ordre med minus, når man har lager, men det vil jeg undersøge nærmere, hvis efterspørgsel er tilstrækkelig efter denne mulighed.

Jeg vender tilbage om en uges tid. Så ser jeg på, hvad andre brugere har sagt om sagen :)

Hej igen,

Dit forslag har ligget herinde i lidt tid nu. På baggrund af manglende efterspørgsel fra andre brugere, så vil jeg i denne omgang afvise, at vi arbejder videre med dit forslag. Vi vil derimod kigge nærmere på andre og mere efterspurgte forslag.

Rigtig god dag smiley